ارائه طرح ملّی استفاده از خودنویس در سیستم آموزشی مدارس کشور
ارائه طرح ملّی استفاده از خودنویس در سیستم آموزشی مدارس کشور
محمودآباد آنلاین: حامد نیک پی پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش محمودآباد که پیش از این استفاده از QR کد برای اولین بار در سیستم آموزشی کشور را ابداع کرده بود ، این بار از ارائه طرح ملّی استفاده از خودنویس در مدارس خبر داد.

حامد نیک پی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد که ظهر امروز به ریاست خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور سایر اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: توجه به مسائل آموزشی از جمله لوازم تحریر بیان میدارند که  کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه های علمی تلاش می نمایند تا سرمایه گذاری بسیار زیادی را در زمینه های علمی و آموزشی انجام دهند تا بسترهای لازم برای تحصیل و نهادینه شدن علم در کشور را فراهم نمایند.

وی گفت: این کشورها با ایجاد بسترهای مورد نیاز برای بوجود آوردن یک جامعه علمی از جمله مدارس هوشمند، دانشگاه های مدرن تلاش می نمایند تا افراد جامعه را به کسب علم و دانش ترغیب نمایند و از جمله موارد دیگری که نخبگان این کشورها به آن پرداخته اند، اهمیت توجه به لوازم نوشتاری  و ابزارهای مورد استفاده دانش آموزان و دانشجویان می باشد.

این پژوهشگر حوزه آموزشی مهمترین اهداف و دلایل ابداع این طرح و ضرورت بهره مندی دانش آموزان از خودنویس در دوران تحصیل را نوع چسبندگی خودنویس با کاغذ ،  زیبا نویسی ، حفظ میراث کهن خوشنویسی ، افزایش مهارتهای حرکتی عنوان کرد و افزود: با توجه به رسم خط فارسی ، دانش آموزان ایرانی می باید از کلاس سوم ابتدایی که بجای مداد از خودکار استفاده مینمایند ، از این به بعد خودنویس را جایگزین سایر نوشت افزار نمایند.

وی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در کشور بصورت پایلوت در مدرسه شهید چمران روستای خشت سر از بخش مرکزی شهرستان محمودآباد اجرا میگردد.

وی خاطر نشان شد: امیدواریم که این طرح از سال آینده در قسمت مهارتهای حرکتی پروژه مدرسه خوانا وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا انشالله تا سال ١۴٠٧ تمامی دانش آموزان ایرانی از کلاس سوم به بعد از خودنویس برای نوشتار استفاده خواهند نمود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین