محمودآبادی ها بیشتر چه نام های برای فرزندانشان انتخاب می کنند
محمودآبادی ها بیشتر چه نام های برای فرزندانشان انتخاب می کنند
محمودآباد آنلاین : مجیدی رئیس اداره ثبت احوال گفت: جمعیت فعلی شهرستان محمودآباد تا ابتدای دی ماه سالجاری 101952 نفر بوده 109% محمودآبادی ها برای اخذ کارت ملّی ثبت نام کردند.

مهدی مجیدی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآبادآنلاین به مناسبت روز ملّی ثبت احوال در تشریح وقایع حیاتی چهارگانه گفت: از ابتدای سالجاری ۶۲۳ کودک در محمودآباد متولد شده و ۴۵۶ نفر از دنیا رفتند.

وی گفت: همچنین از ابتدای سالجاری ۵۸۵ ازدواج در سامانه ثبت احوال ثبت شده و متاسفانه ۲۰۵ مورد طلاق را در شهرستان شاهد بودیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان محمودآباد در تشریح اسامی پسر که فراوانی زیادی در محمودآباد داشته گفت: محمودآبادی ها به ترتیب اسم های امیر رضا ، ابوالفضل ، آراد ، امیرعلی ، آیهان ، امیرحسین ، محمد ، آریا ، محمد حسین و اهورا را بیشتر به عنوان نام فرزند خود انتخاب کردند.

وی ادامه داد : همچنین محمودآبادی ها نام های نورا ، جانان ، نیلا ، پناه ، آیلین ، حسنا ، دلسا ، فاطمه زهرا ، رستا و ماهلین را به عنوان بیشترین اسم برای فرزندان دختر خود انتخاب کردند.

وی افزود: تعداد ۵۳۶ فقره کارت ملّی چاپ شده شهروندان محمودآبادی در اداره موجود می باشد که تاکنون برای دریافت کارت خود به این اداره مراجعه نکردند و تعهد سالانه این اداره ۴۵۰۰ فقره کارت می باشد که تاکنون ۳۷% آن صورت گرفته است و محمودآباد رتبه هفتم استان را در این بخش دارد.

مهدی مجیدی وظایف و ماموریت های اداره ثبت احوال را ۱۲۰ مورد عنوان کرد و افزود: فارغ از کارکردهای حوزه حقوقی و مجلسی و قضائی و انتظامی ، صدور شناسنامه ، کارت ملی ، تعویض مفقودی ، تنظیم اسناد ولادت و وفات و اعلامیه ثبت ازدواج و طلاق و صدور پروانه اتباع بیگانه ، تغییر نام و نام خانوادگی و حذف پسوند و صدور گواهی تک فرزندی برای مشمولان سربازی را از مهم ترین خدمات این اداره برشمرد.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین