اثر معلم محمودآبادی روانه بازار نشر شد
اثر معلم محمودآبادی روانه بازار نشر شد
محمودآباد آنلاین : کتاب « زیست شناسی ۱ » نوشته کمال قربانی و از آثار جدید انتشارات لعل سخن محمودآباد روانه بازار نشر شد.

کمال قربانی ، معلم محمودآبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت : درس زیست شناسی، مهم ترین و حیاتی ترین درس رشته تجربی می باشد ، پس همه دانش آموزانی که به فکر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و پرستاری و… هستند باید برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی خاصی برای این درس داشته باشند.

وی با بیان اینکه ماهیت این درس به صورت مفهومی، حفظی و ترکیبی می باشد ، افزود : شاید اگر در سال های قبل از ۱۳۹۳ دانش آموزان کنکور می دادند، می توانستند با خواندن دقیق و حفظ دقیق مطالب به سؤالات پاسخ دهند ولی در سال های اخیر سؤالات از حالت حفظی به حالت مفهومی و ترکیبی تبدیل شده و این برای دانش آموزان رشته تجربی بسیار دشوارتر شده است.

کمال قربانی تصریح کرد : کتاب کار و آموزش زیست ۱ (دهم تجربی) با تمام دردسرهایی که داشت به اتمام رسید و مطالب هر فصل به صورت درسنامه، نکات ترکیبی و مفهومی به همراه تصاویر کتاب درسی است و در هر بخش به نکته یا مفهوم آن اشاره شده و در صورت نیاز در جداولی با یکدیگر مقایسه شدند.

این معلم محمودآبادی ذکر کرد : در چاپ کتاب حاضر ، تلاش کرده ام روش تحلیل و استخراج را به دانش آموزان آموزش دهم و برای یادگیری بهتر و عمیق تر مباحث در پایان هر فصل ، تست های مربوط به آن را قرار داده و در پایان کتاب پاسخ کلیدی تست ها ارائه شده است و پاسخ تشریحی تست ها به صورت PDF تهیه شده که برای دانش آموزان ارسال می شود.

قربانی به مشکلاتی که در نگارش و چاپ این کتاب وجود داشت اشاره کرد : عدم حمایت آموزش و پرورش، گرانی کاغذ و چاپ کتاب و عدم وجود امکانات از مهمترین چالش های این مسیر بوده اما لبخند رضایت دانش آموزانم پس از چاپ این کتاب برای بنده لذت بخش بوده و مصمم هستم که در سال ۱۴۰۱ کتاب زیست شناسی ۲ را به نگارش و چاپ برسانم.

این نویسنده محمودآبادی در پایان ادامه داد : از همه دانش آموزان، همکاران عزیز و دبیران زیست شناسی که مشوق بنده بودند، سپاسگزارم و از خیرین محترم شهرستان تقاضا دارم، همکاران بنده را که ایده های خوبی در این زمینه دارند و دانش آموزانی که قدرت خرید این کتاب های مفید را ندارند، حمایت کرده تا فرزندان عزیزمان از ایده های خوب همکارانم در این شهرستان بهره مند شوند.

لازم به ذکر است؛ کمال قربانی، دارای مدرک کارشناسی ارشد میکروبیولوژی ، ۲۶ سال سابقه‌ تدریس درس زیست شناسی در مدارس مختلف شهرستان محمودآباد را دارد.

گفتنی است که دانش آموزان می توانند این کتاب را از دبیرستان غیردولتی افراسیابی واقع در خیابان آزادی، دریای ۲۱ تهیه و خریداری کنند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین