سومین مرکز حرفه آموزی معلولین استان مازندران
سومین مرکز حرفه آموزی معلولین استان مازندران
محمودآباد آنلاین : سومین مرکز حرفه آموزی معلولین استان مازندران با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محمودآباد افتتاح شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ صبح امروز، کارگاه تولیدی حمایتی معلولان وارش با حضور دکتر فرزاد گوهر دهی مدیرکل بهزیستی مازندران،خسرو طالبی فرماندار محمودآباد ،حجت الاسلام احمد جباری امام جمعه محمودآباد ،قنبرعلی داداش پور معاون فرماندار و جمعی از مدیران ادارات در محمودآباد افتتاح شد.

خلیل محمودی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت : کارگاه تولیدی حمایتی وارش تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان مازندران در هفته جهانی معلولین در سال ۱۴۰۰ با هدف کارآموزی و کارورزی در راستای توانمندسازی و کسب آمادگی های لازم برای حضور در شرایط شغل حمایت شده و دستیابی به شغل پایدار و رسیدن به خودکفایی نسبی اجتماعی و اقتصادی در شهرستان محمودآباد تاسیس شد.

وی رسیدن به استقلال اقتصادی و اجتماعی در فرایند آموزش و توانبخشی معلولین را از اهداف تعریف شده نام برد و افزود : نتیجه برآیند این فعالیت‌ها رسیدن به مرحله‌ای است که توانخواه بتواند با استقلال نسبی در انجام قسمتی از یک حرفه‌ای توانایی بالقوه و کسب شده خویش را در راستای تولید محصول یا ارائه خدمتی به کار گرفته و در این فرآیند موفق شود.

خلیل محمودی با بیان اینکه این کارگاه‌ تولیدی مکانی است که این اهداف ظهور و بروز یافته و محلی برای گذار به محیط واقعی اشتغال و یا تثبیت در شغلی پایدار محسوب می‌شود، تصریح کرد : تنها در این صورت است که آن ها را از نیروی سربار خانواده به فردی مولد و مفید در جامعه که بتواند خود و خانواده اش را به طور نسبی اداره کند ، تبدیل نماید.

محمودی بیان کرد : با توجه به اهمیت در کسب و کار و همچنین مشاوره شغلی و حرفه ای بخش روانشناسی، کارگاه با ارزیابی های روانشناسی و انجام مشاوره های فردی و گروهی به اهداف کارگاه کمک می کند.

وی از آموزش پرسنل به منظور ارتقای علمی تخصصی و همچنین آگاهی از شرایط و نیازهای توانخواهان به صورت منظم در برنامه کارگاه خبرداد.

رئیس اداره بهزیستی محمودآباد ذکر کرد : در این کارگاه آموزش و تولید صنایع دستی اعم از سفال، چرم و گلیم بافی در برنامه قرار دارد و علاوه بر این بخش مهارت های اساسی مانند مهارت های زندگی، مهارت های کارآفرینی و کسب و کار و دیگر مهارت های دستیابی به شغل پایدار و رسیدن به خودکفایی اجتماعی و اقتصادی آموزش داده خواهد شد .

محمودی در پایان به یکی از خدمات دیگر این کارگاه با موضوع برنامه منظم آموزش خانواده جهت بهره مندی از ظرفیت خانواده ها اشاره کرد.

گفتنی است، که این کارگاه با اعتبار بالغ بر ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در خیابان امام، کوچه نسیم ۷۷ ، پلاک ۱ راه اندازی شد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین