شانیت هنرمندان باید به عنوان سفیران فرهنگ و هنر جامعه حفظ شود
شانیت هنرمندان باید به عنوان سفیران فرهنگ و هنر جامعه حفظ شود
محمودآباد آنلاین : سعید فرزانه نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در نشست با جامعه هنرمندان محمودآباد : شهرستان از ظرفیت های هنری غنی بهره مند است که باید از آن در کاهش اضطراب و بار روانی حاصل از فشار اقتصادی و آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان بهره برد.

نشست هم اندیشی نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در با جامعه هنرمندان شهرستان محمودآباد پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۰ آبان با حضور سعید فرزانه و صادق خوشخو سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه هنرمندان شهرهای محمودآباد و سرخ رود در مجتع فرهنگی و هنری غدیر برگزار شد.

سعید فرزانه طی سخنانی در این نشست ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: اقتصاد و فرهنگ مهم ترین رویکرد مجلس یازدهم می باشد که مقام معظم رهبری در آیین افتتاح مجلس در پیامی به آن تاکید کردند.

وی گفت: همو.اره در ایام انتخابات و بعد از زمان انتخابات تاکید کرده ام که این دو شهرستان از جمعیت جوان و ظرفیت مناسبی در حوزه جوان بهره مند می باشد که اکثراٌ به مقوله ورزش و یا فرهنگ  و هنر روی می آورند که در دیدار با ورزای ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید به پراکندگی جمعیت جوان حوزه انتخابیه ، بر تامین زیر ساخت های مناسب در راستای شکوفایی استعدادها و بهره مندی از پتانسیل این قشر پویا تاکید و پیگیر تحقق اتفاق های جدید در این راستا هستم.

وی ضمن تاکید به اهمیت توجه به دغدغه های جوانان گفت : باید با فراهم سازی زیر ساختهای مناسب ، جوانان را با عرصه های هنری و ورزشی آشتی بدهیم و با توجه به اهمیت و جایگاه جوانان در جامعه و نقش هنر در زندگی عامه مردم جز آن دسته از نمایندگانی هستم که برای هنر و هنرمند احترام ارزش زیادی قائل هستم و پیگیر مشکلات هنرمندان هستم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تراز با وزرا هستند با این تفاوت که از ابزار اداری و منابع مالی مناسبی برخوردار نیستند گفت: اگر در برخی حوزه ها کوتاهی و قصوری اتفاق می افتد و توقعات عزیزان برآورده نمی شود بر ما ببخشید ولی تمام تلاشم برای تحقق خواسته های کلیه آحاد جامعه خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین از برگزاری اولین نشست خبری خود در راستای اطلاع رسانی و  تشریج اقدامات صورت گرفته خبر داد و افزود: تلاش کردم به عنوان یک نماینده بخش گسترده از مشکلات و چالشهای عامه مردم استان و حوزه انتخابیه خود را در سه سطح ملّی و استانی و منطقه پیگیری نماییم و برخی اقدامات اثر بخش هم با پیگیری هایی که داشتم سبب ساز شدم که به بزودی به سمع و نظر مردم منطقه خواهد رسید.

ایشان مهم ترین رسالت یک نماینده را تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن  و حضور در بین اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: با اینکه وضعیت اقتصادی جامعه مناسب نیست ولی همواره به لطف خدا همواره از حضور در بین مردم و پاسخگویی و پیگیری مشکلاتشان ترسی نداشتم و سعی کردم ضمن برپایی برنامه دیدار مردمی مدون در حوزه انتخابی خود ، خارج از آن نیز در قالب برنامه های مناسبتی همواره پذیرای مردم بودم و از تجربه و دانش اداری اخذ شده طی سالهای گذشته در راستای گره گشایی از مشکلات مردم بهره بردم و فکر می کنم معدل و نمره قابل قبولی اخذ کرده باشم و مردم از انتخاب خود پشیمان نباشند.

وی افزود: در طول تاریخ نمایندگان ادوار حوزه انتخابیه شهرستانهای نور و محمودآباد هیچ نماینده ای در چمستان دفتر نداشت و این یعنی احترام و تکریم به مردم و  معتقدم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه باید صادقانه در کنار مردم  باشیم و به عنوان یک خادم از هیچ کوششی در راستای حل مشکل مردم برداریم.

عضو کمیسیون برنامه ریزی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره برخی گلایه مندی های جامعه هنری بالاخص هنرمندان حوزه موسیقی در خصوص اجرای موسیقی زنده گفت: مدیران تلاش کنند تا شانیت و منزلت هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگ و هنر جامعه حفظ شود.

وی در خاتمه با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹و بیانیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه حالا حالا ها کرونا با ما هست و باید نحوه مقابله و زندگی با آن را در جامعه آموزش دهیم گفت: معتقدم ظرفیت کارشناسی به درستی در ادارات اعمال نمی شود و اگر از ظرفیت کارشناسان در ادارات بهترین استفاده شود و مدیران سلیقه ای تصمیم نگیرند و رفتار نکنند قطعاً پاسخ اداری ما در مقابل بخش گسترده ای از مراجعات مردمی ، نه  نخواهد بود.

گفتنی است در این مراسم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از نمایندگان جامعه هنری محمودآباد به تشریح گزارش اقدامات صورت گرفته و چالش های پیش روی هنرمندان پرداختند.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین