رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد معارفه شد
رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد معارفه شد
محمودآبادآنلاین:حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد معرفی شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین  مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان محمودآباد  با حضور  مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان مازندران و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری طی حکمی از سوی مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه مازندران  به عنوان رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان محمودآباد منصوب شد. وی پیش‌ازاین ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور را بر عهده داشته است.

همچنین در این مراسم  از تلاش‌های بهزاد صادقی قدردانی و بهزاد  به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد معرفی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد اظهار کرد: وقف جزو اموال اهل‌بیت (ع) است و هرکسی از موقوفات دفاع می‌کند درواقع از اموال اهل‌بیت دفاع کرده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت موقوفات از وظایف اوقاف به شمار می‌رود و در این مسیر اوقاف با اخذ سند مالکیت موقوفات، از هرگونه تجاوز احتمالی و تضعیف حق‌وحقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص مسائلی که بین اوقاف و آموزش‌وپرورش بر سر امامزاده قاسم (ع) وجود دارد، گفت: اوقاف تعامل و همکاری لازم را داشته است و حتی چند سال قبل دو برابر تعهدات خود آمادگی داشتیم همکاری کنیم اما بستر لازم فراهم نشد.

حیدری تصریح کرد: امامزاده قاسم (ع) محمودآباد یک پایگاه فرهنگی مذهبی در مرکز این شهرستان است و اوقاف مازندران اکنون هم آمادگی دارد این مسئله حل‌وفصل شود چون ایجاد فضای معنوی در محوطه امامزاده قاسم (ع) درخواست و مطالبه شهروندان محمودآبادی است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف مازندران در نقاط مختلف استان بین افراد کم برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

حیدری عنوان کرد: طی سال‌های اخیر امور خیریه در اوقاف مازندران رشد بیشتری داشته است و خدمات بیشتری به مردم داده است که افزایش فعالیت‌های امور خیریه در اوقاف نیازمند تعامل مردم و پرداخت حق‌وحقوق موقوفات است.

وی با قدردانی از فعالیت هیات امنا بقاع متبرکه گفت: پروژه‌های عمرانی توسعه حرم امامزادگان در مازندران با کمک و تعامل هیئت‌امنا و خیرین اجرا می‌شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره اوقاف مازندران