دورهمی یلدایی وضعیت کرونایی محمودآباد را قرمز خواهد کرد
دورهمی یلدایی وضعیت کرونایی محمودآباد را قرمز خواهد کرد
محمودآباد آنلاین / رئیس شبكه بهداشت و درمان محمودآباد با بيان اينكه رنگ نارنجی كرونايی محمودآباد شكننده است گفت: برگزاری دورهمی شب يلدا وضعيت كرونايی اين شهرستان را به قرمز بر می‌گرداند.

عباس توان افزود: در حال حاضر نگرانی اصلی کادر بهداشت و درمان دورهمی شب یلدا می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر مردم بخواهند همانند سال های گذشته این مراسم را برگزار کنند وضعیت شهرستان دوباره قرمز خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با بیان اینکه تغییر وضعیت شهرستان به رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد ادامه داد: وضعیت کرونایی در این شهرستان پایدار نیست و با فاصله گیری مردم از پروتکل های بهداشتی دوباره شاهد اوج گیری کرونا خواهیم بود.

وی افزود: بررسی های ما از افراد مبتلا به بیماری کووید ١٩ در سطح شهرستان نشان می‌دهد بیش از ٧٠ درصد بیماران در تجمعات خانوادگی و دورهمی‌ها به این ویروس مبتلا شدند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی قرمز شدن شهرستان محمودآباد برگزاری تجمعات و مهمانی های خانوادگی بوده است، افزود: محمودآباد جز اولین شهرستان های کشور بود که وضعیت کرونایی آن پس از موج اول در اواسط بهار امسال سفید شده بود ، ولی متاسفانه بعد از عادی انگاری به نارنجی و بعد قرمز تبدیل شد که این تغییر رنگ ها خود نشان از عدم پایداری و شکننده بودن وضعیت کرونایی دارد.

توان ادامه داد: مردم به خاطر خودشان هم که شده است باید امسال شب چله متفاوتی به دور از تجمع برگزار کنند زیرا قرمز شدن شهرستان سبب تعطیلی مجدد کسب و کار ها و خواهد شد که به ضرر اقتصاد شهر و مردم می‌باشد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مرکز مازندران