آئین نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در محمودآباد
آئین نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در محمودآباد
محمودآباد آنلاین / آئین نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور با حضور استاندار مازندران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در روستای فرامده محمودآباد به اجرا در آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: آئین نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور از نوع ارقام طارم محلی با حضور مسئولان استانی در سطح ۶ هکتار از شالیزار های روستای فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد برگزار شد.

محمد هادی زاده با بیان اینکه برنج به عنوان یک محصول استراتژیک در این شهرستان مورد کشت و کار کشاورزان قرار می‌گیرد افزود: شهرستان محمودآباد دارای ۱۸ هزار و ۵۴۵ هکتار زمین شالیزاری است که تاکنون ۱۰۰ درصد عملیات بذر پاشی در مزارع انجام شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۱۸ هزار و ۳۴۵ هکتار زیرکشت ارقام محلی و ۲۰۰ هکتار از ارقام پرمحصول ( شیرودی و فجر ) به زیرکشت رود که از این مقدار ۶۰۰۰ هکتار به صورت مکانیزه کشت می شود.

هادی زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۱۲۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان شخم و شیار و ۶۲۰۰ هکتار آب تخت و آماده نشاکاری است، اضافه کرد: شهرستان محمودآباد دارای ۶۱۰ دستگاه نشاکار اعم ازکششی و سوارشونده است که پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد از مراحل نشاکاری برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

وی با اظهار اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت های کشاورزی یک اصل است گفت: با شروع نشاکاری دغدغه شیوع ویروس کرونا جدی است و اگر موارد مهم در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله تردد، اسکان، تهیه غذا و صرف آن و مهمتر از همه بکارگیری کارگران مورد بی توجهی قرار بگیرد، ممکن است با خطر امنیت غذایی مواجه شویم.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین