افتتاح ساختمان جدید اداره محیط زیست در محمودآباد
افتتاح ساختمان جدید اداره محیط زیست در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : صبح امروز ساختمان جدید اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

آیین افتتاح ساختمان جدید اداره حفاظت محیط زیست صبح امروز با حضور حجت السلام سید داود موسوی امام جمعه شهرستان و علیرضا شریعت فرماندار و حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران و مدیران ادارات شهرستان در محل جدید این اداره واقع در خیابان آزادی جنب اداره امور مالیاتی برگزار شد.

علی محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام و پیگیری فرماندار محمودآباد و مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در واگذاری طبقه فوقانی این اداره جهت احداث ساختمان اداره محیط زیست گفت: ساختمان اداره محیط زیست در طبقه فوقانی شبکه دامپزشکی محمودآباد  با مساحت ۳۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیون تومان احداث شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد تصریح کرد: این اداره از سال ۱۳۹۱ در شهرستان استقرار یافته و طی همه ی سالهای گذشته به شکل اجاره ای مدیریت می شد و اکنون با همکاری شبکه دامپزشکی این اداره استقلال یافته و دارای ساختمان مستقل شد.

در ادامه این مراسم حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران طی سخنانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: کرونا مهترین درسی که به ما داد این بود که هر جا به طبیعت دست زدیم باید منتظر و پیگیر جوابش باشیم .

وی استقرار هر چی سریعتر اداره منابع طبیعی در محمودآباد را از نیازهای ضروری اداری این شهرستان برشمرد و افزود: جنگل تشبندان در گذشته از وسعت بیشتری برخوردار بوده ولی در حال حاضر جزیره کوچک بازمنده از جنگل هیرکانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باید نسبت به موضوعات مهمی از جمله سلامت ، دریا و محیط زیست کوتاهی نکنیم و هیچ اولویتی بالاتر از سلامت شهروندان نیست و این وابسته به حفاظت از محیط زیست است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: مشکل زباله در محمودآباد باید به عنوان اولویت و دغدغه اول قرار گیرد تا حل شود و باید برای گره گشایی در این بخش کله ظرفیت ها اعم از منابع ملی و شرکت های دانش بنیان مشارکت داده شوند.

ابراهیمی کارنامی گفت: بر عکس استنباط عامه مردم مبنی بر مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه صنعت و آبادانی ولی باید گفت: نگاه محیط زیست به توسعه ، پایدار بوده و از سرمایه گذار محوری فاصله دارد.

در ادامه حجت السلام والمسلمین سید داود موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد طی سخنانی ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش دعاگو رئیس اداره شهرستان در اسکان دائم این نهاد دولتی قدردانی کرد و افزود: باید شهروندان نسبت به تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند و متاسفانه این روزها شاهد هدایت شیرابه های خانگی به رودخانه ها و دریا هستیم که هم حیات انسان و سایر موجودات زنده را تهدید می نماید.

در بخش دیگر این مراسم علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی گفت: کسی که نگاه عاقلانه نسبت به محیط زیست نداشته باشد به خود ، خانواده و جامعه اش خیانت کرده است.

شریعت زباله را یکی از مهمترین دغدغه های شهرستان دانست و تصریح کرد : چهار زمین برای جانمایی سایت دپوی موقت و پردازش زباله در حوزه جغرافیای شهرستان محمودآباد انتخاب شده است که نیازمند تائید سازمان حفاظت محیط زیست می باشد تا در اسرع وقت شاهد حل این مشکل دیرینه شهرستان باشیم.

 

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین