دانشمند محمودآبادی که جزء پنج دانشمند برتر جوان کشور شد
دانشمند محمودآبادی که جزء پنج دانشمند برتر جوان کشور شد
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ دانشمند جوان محمودآبادی آمدیم که در بین پنج دانشمند برتر جوان کشور در زمینه فناوری نوین تکنولوژی هوا فضا قرار گرفت.

علی اباذری متولد ۲۹ تیر ماه سال ۱۳۶۳ و ساکن شهر سرخ‌رود شهرستان محمودآباد است.

 

وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مکانیک از دانشگاه ساری و کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های اصفهان و تهران می‌باشد.

 

تخصص وی در حوزه تبدیل انرژی و انرژی‌های نوین است و سوابق کاری و آموزشی بسیاری را این دانشمند محمودآبادی در کارنامه دارد.

 

او همچنین در شرکت تولیدی اران پالست شمال، شرکت پتروشیمی گاما و اتحادیه پره ماهیگیران شیلات استان مازندران سابقه فعالیت داشته و عضو نظام مهندسی استان مازندران نیز می‌باشد.

 

اباذری در کنفرانس‌های علمی و داوری مقالات کنفرانس‌های داخلی و خارجی شرکت داشته و دارای ۱۱۵ مقاله کنفرانسی، پژوهشی، ISC و ISI و دارای چندین طرح پژوهشی و ابداعی و اختراع در زمینه مهندسی سوخت و انرژی‌های نوین است.

 

این نخبه جوان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری دانشگاه‌های صنعتی کل کشور انتخاب شد.

 

همچنین وی از سال ۱۳۹۴ فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش محمودآباد است و اکنون دانشجوی کارشناسی رشته معماری-طراحی داخلی نیز می‌باشد.

 

در ادامه با این دانشمند و نخبه جوان محمودآبادی به گفتگو پرداختیم.

 

علی اباذری در گفتگو با خبرنگار ما؛ عامل موفقیت خود را توکل بر خدا، توسل به ائمه اطهار، دعای خیر پدر و مادر و پشتکار و تلاش مداوم عنوان کرد و گفت: عدم اعتماد و بها دادن به جوانان، عدم پشتیبانی مالی و سنگ‌اندازی برخی از مسئولان در مسیر پیشبرد پروژه هایی که بنده و تیم ما روی آن کار می‌کنیم بیشترین دغدغه در شرایط کنونی است.

 

وی همچنین لذت بردن از کسب علم و افزایش دانش و تخصص در زمینه انرژی و سوخت در زمینه پهپاد را از مهمترین انگیزه های خود برشمرد و بیان کرد: به دلیل ارائه نظریه و ایده پردازی در مباحث فضایی(سوخت) که منجر به نوآوری جدید در زمینه سوخت پهپاد گردید موفق به قرار گرفتن در زمره پنج دانشمند جوان برتر کشوری در زمینه فناوری های نوین هوا و فضا شده‌ام.

 

اباذری ادامه داد: برای افزایش مدت عملیات پروازی پهپادها یکی از فاکتورهای مدنظر مسئله سوخت و نوع آن و چگونگی احتراق می‌باشد که در شرایط عملیاتی بر مدت زمان مدت پروازی پهپادها می‌افزاید؛ سوختی که با فناوری متفاوت با سایر سوخت‌ها تولید و در پهپاد امروزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

دانشمند محمودآبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند 《نخبگان پاره تن کشور هستند》، اظهار کرد: متاسفانه یکی از دغدغه های جوانان نخبه کشور عدم حمایت مسئولان از آنان و ایده‌هایشان است. لذا امکانات موجود در سطح کشور باید بسیج شود تا استعدادهای عملی جوانان شناسایی شده و به مرحله شکوفایی برسد.

 

وی اذعان داشت: از نظر بنده زمانی می‌توانیم برای جوانان نخبه روحیه و امیدواری ایجاد کنیم که با بسیج و ساماندهی امکانات علمی موجود در آینده زمینه فعالیت علمی بدون دغدغه ایجاد شود.

 

او با بیان اینکه تا کنون هیچ حمایتی از جانب مسئولین شهری از وی صورت نگرفته است، افزود: شاید این نکته جالب باشد که پشتیبانی و حمایت‌هایی که از جانب مسئولان و نمایندگان غیر همشهری و هم استانی نسبت به بنده و پروژه هایم صورت گرفته بسیار گسترده‌تر و بیشتر از نمایندگان و مسئولان همشهری بوده است که لازم می‌دانم نهایت تقدیر و تشکر را از آنها داشته باشم.

 

وی در پایان افزود: در سال ۱۳۹۴ پروژه ای را تحت عنوان کاهش بار مالی ناشی از مصرف سوخت در مدارس استان مازندران با کمک انرژی های نوین با تاکید بر انرژی سولار به مدیرکل وقت آموزش و پرورش ارائه نموده‌ام و حتی برآورد مالی آن نیز انجام شد که بعد از گذشت دو سال اداره آموزش و پرورش می‌توانست با استفاده از انرژی سولار بجای مصرف انرژی برق و سوخت فسیلی، هزینه های خود را در زمینه انرژی به حداقل برساند که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.

 

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین