قطع سهمیه آرد در انتظار نانوایان متخلف
قطع سهمیه آرد در انتظار نانوایان متخلف
محمودآبادآنلاین:عملکرد نادرست خبازان نه تنها منجر به کاهش سهمیه آرد آنان می‌شود بلکه احتمال قطع سهمیه هم وجود دارد.

عباسعلی وفایی نژاد مدیر کل غله مازندران با بیان اینکه گام سوم طرح هوشمند سازی آرد و نان از اسفند ماه پارسال در استان عملیاتی شده است، گفت: وزارت اقتصاد و دارایی در سه گام متوالی اجرایی شدن این طرح را به عهده دارد.

او افزود: سامانه هوشمند به نحوی عمل می‌کند که افراد و دستگاه‌های نمی‌توانند در سهمیه آرد تاثیرگذار باشند و رفتار نانوا، استفاده صحیح و متعارف دستگاه کارتخوان و پخت صحیح نان سهمیه آرد هر نانوا را مشخص می‌کند.

مدیر کل غله مازندران با بیان اینکه این اداره کل نقشی در تعیین سهیمه آرد نانوایان ندارد، ادامه داد: پخت نکردن نان، عرضه غیر متعارف و کمتر از سهمیه آرد، کم کردن زمان پخت، استفاده از کارت‌های غیر معمول و تراکنش‌های متعدد از یک کارت به عنوان تراکنش نامتعارف خبازان محسوب می‌شود و سیستم هوشمند آن را به عنوان عملکرد نادرست نانوا تلقی می‌کند.

عباسعلی وفایی نژاد گفت: چنانکه نانوا عملکرد غیر متعارف داشته باشه سهمیه آرد او بر اساس شدت عملکرد نامتعارف کم می‌شود و حتی احتمال قطع سهمیه نیز وجود دارد

او افزود: پاداش خبازانی که طبق برنامه و سهمیه، در ساعت مقرر و بر اساس تراکنش متعارف نان پخت کنند افزایش ۱۰ درصدی سهمیه آرد خواهد بود.

مدیر کل غله مازندران علاوه بر این خبازان از ۳۰ درصد ارزش افزوده که به عنوان پاداش یا حق الزحمه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است نیز در پایان هر روز کاری می‌توانند بهره‌مند شوند.

وفایی نژاد گفت: تنها دلیلی که سبب کاهش سهمیه آرد می‌شود عملکرد نادرست خبازان است که سیستم به صورت هوشمند آن را اعمال می‌کند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان