برگزاری اولین جشنواره مجمع عالی نخبگان در محمودآباد
برگزاری اولین جشنواره مجمع عالی نخبگان در محمودآباد
دوستی رئیس مجمع عالی نخبگان شهرستان محمودآباد از برگزاری اولین جشنواره و فراخوان این مجمع در محمودآباد خبر داد.

سعید دوستی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت : در حال حاضر هجوم ویروس کرونا به تمام دنیا و همینطور شهر و کشور ما تعطیلی و یا نیمه تعطیلی بسیاری از مشاغل را در پی داشته که این امر موجب تاثیر منفی بر اقتصاد منطقه شده است.

وی افزود : به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا با برگزاری این جشنواره با پی بردن به تاثیرات کرونا بر جامعه راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

او ادامه داد : این جشنواره در دو بخش تاثیر کرونا بر اقتصاد ، سیاست ، فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی و راه‌های برون رفت از این موارد در طرح های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و معرفی مشاغلی که در ایام شیوع بیماری کرونا میتوانند به اقتصاد منطقه و شهرستان کمک کنند برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع عالی نخبگان محمودآباد بیان داشت : با توجه به اینکه در این مدت خیلی از مشاغل تعطیل یا نیمه تعطیل شدند و کرونا بر اقتصاد خیلی از خانواده‌ها تأثیر منفی گذاشته، هدف ما از انجام این فراخوان این است که در این زمان و در این مدت، ما شغل هایی ایجاد کنیم که به اقتصاد منطقه خودمان کمک کنیم و تاسیسات و مشاغلی که تعطیل شدند دوباره به چرخه اقتصاد برگردند.

او با بیان اینکه کرونا نه‌ تنها منطقه ما بلکه بر اقتصاد کل دنیا تأثیر داشته است گفت : ما باید در این زمان به هوش باشیم تا با تمام توان بتوانیم اقداماتی انجام بدهیم تا کرونا از ما جلو نزند و ما در موازات با کرونا بتوانیم حرکت کنیم و از آن پیشی بگیریم.

سعید دوستی در پاسخ به خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان کرد : ما در نظر داریم با کمک مردم و ایده‌ها ، نظرات و کارآفرینی های آنان، از طریق بخش‌های خصوصی یا حمایت بخش‌های دولتی شغل‌هایی ایجاد کنیم تا زیان های اقتصادی کرونا را تا حد امکان جبران کنیم.

وی تصریح کرد : ما برای هر یک از شاخص‌هایی مانند فرهنگ ، سیاست و اقتصاد و یا کارآفرینی یکسری بندهایی را در مجمع عالی نخبگان محمودآباد بر اساس دستورالعمل‌های مجمع عالی نخبگان ایران مقرر کردیم تا داوران، مقالات یا ایده‌ها و نظرات را بر این اساس داوری کنند نه بر اساس دید شخصی و یا دیده جناحی خودشان.

دوستی ذکر کرد : ملاک و هدف اصلی ما مردم هستند و سلامت جامعه و افراد جامعه برای ما در اولویت قرار دارد.

او در پایان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در هفته دفاع مقدس و اهدای جایزه به پنج نفر برتر این فراخوان خبر داد و گفت : شرکت کنندگان تا ۲۰ شهریور فرصت دارند تا آثار خود را از طریق آدرس الکترونیکی majma.nokhbegan..mahmoodabad@gmail.com و یا شماره واتساپ ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۷۹ برای ما ارسال نمایند.