کاهش کادر درمان در مقابل افزایش تعداد بیماران نگران کننده است
کاهش کادر درمان در مقابل افزایش تعداد بیماران نگران کننده است
محمودآباد آنلاین / شریعت فرماندار محمودآباد بیان کرد : 90% جامعه منتظر واکسن آنفولانزا هستند و این درحالی است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی به اندازه همه واکسن موجود نیست و اولویت توزیع با کادر درمان و بیماران خاص است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد جلسه ستاد مقابله با کرونا صبح امروز سه شنبه ۸ مهر به ریاست علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور احمد محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و علیرضا اسماعیل نیا بخشدار مرکزی و عباس توان رئیس شبکه بهداشت و درمان و سایر مدیران ادارات و اعضای این ستاد در محل سالن کنفرانس ساختمان شماره دو فرمانداری برگزار شد.

علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید مدافع سلامت شهرستان شهید طهماسبی و شهید فلاح و قدردانی از تلاشهای کادر درمانی در مقابله با شیوع این ویروس گفت: کاهش کادر درمان در مقابل افزایش تعداد بیماران نگران کننده است.

وی افزود: هیچ حرف جدیدی برای زدن نداریم و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی و استفاده از ماسک برای کلیه آحاد جامعه مورد تاکید است و یقیناً با زدن ماسک می توان شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا را کنترل کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد با اشاره به حذف ۲۴ شغل پر ریسک از سوی ستاد ملّی مقابله با کرونا گفت: متوجه شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه هستیم ولی بازگشایی و فعالیت مجدد رسمی این مشاغل جزء اختیارات ما نیست و فعالیت آزایشگاههای زنانه و باشگاههای ورزشی زنانه در دست بررسی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد همچنین از بازگشایی و آغاز بکار موسسات فرهنگی و هنری و آموزشی وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

احمد محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محمودآباد نیز طی سخنانی در این جلسه خواستار راه اندازی سازمان های مردم نهاد با موضوع سلامت و کرونا در سطح شهر و روستاها از سوی آحاد جامعه شد و گفت: ویرورس کرونا معضلی همه گیر است و عموم شهروندان باید مشارکت کنند تا بتوانیم نسبت به قطع زنجیره انتقال آن موفق باشیم.

وی عنوان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد کم رنگ شدن نظارت بر واحدهای صنفی که از حجم و ظرفیت بالایی برخوردار است هستیم و انتظار میرود صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف و شبکه بهدات و درمان در تشدید نظارت ها اقدام نمایند.

احمد محمدی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم برخی از مشاغل که نیاز کلیه اقشار جامعه است و شرایط اقتصادی زندگی این افراد را با چالش اقتصادی مواجعه کرده است چاره ای اتخاذ کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد : متاسفانه میزان آمار افراد استفاده کننده از ماسک در محمودآباد رو به کاهش است و از شهروندان تقاضا داریم این موضوع را جدی تلقی کنند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری محمودآباد