تعطیلی مراکز تفریحی، گردشگری و دریا در مازندران
تعطیلی مراکز تفریحی، گردشگری و دریا در مازندران
محمودآباد آنلاین/ استاندار مازندران: همه مراکز تفریحی، گردشگری و دریا در استان تعطیل است.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، استاندار مازندران در جلسه امروز ستاد کرونای استان تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هجوم مسافران، همه مراکز تفریحی، گردشگری و دریا در استان تعطیل شدند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه از امروز هرگونه تردد بین شهری و بین استانی تا پنجم شهریور ممنوع است افزود: محدودیت‌های کرونایی باید به دقت توسط نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی کنترل و از رفت و آمد بی مورد به استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: هرگونه عزاداری در اماکن سرپوشیده و بسته و حرکت هرگونه هیات و دسته‌جات عزاداری در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در استان ممنوع است.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: وضعیت استان مازندران از لخاظ کرونایی قرمز است بنابراین از مردم کشورمان درخواست می کنم برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مازندران به این استان سفر نکنند.

 

جزئیات تعطیلات کرونایی در مرداد ۱۴۰۰

 

از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه ۲۴ مرداد هرگونه تردد بین شهری و بین استانی تا پنجم شهریور ممنوع خواهد بود و متخلفان قطعا جریمه خواهند شد.. تمامی مجوزات تردد که تا امروز تحت هر عنوانی و از هر ارگانی اخذ شده باطل است.

امروز یکشنبه ۲۴ مرداد، آخرین روز فعالیت ادارات، بانک‌ها و پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری خواهد بود.

از فردا دوشنبه ۲۵ مرداد تمامی ادارات، شرکت‌های خصوصی و دولتی و پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل خواهد بود. یعنی بازگشایی آن‌ها از روز یکشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

در ۶ روز تعطیلی فقط ادارات و مراکز ضروری و خدماتی فعالیت می‌کنند: از جمله ادارات آب، برق، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و دستگاههای خدمات رسان.

تمامی اصناف به غیر از گروه مشاغل شماره یک تعطیل خواهند بود. یعنی تمامی مجتمع‌های تجاری، پاساژها، رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها، باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، ورزشگاه ها، آموزشگاه‌ها، موسسات و سایر اصناف غیرضروری تعطیل خواهند بود. فقط سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و مراکز فروش موادغذایی مجاز به فعالیت هستند.

هرگونه عزاداری و مراسم در اماکن سرپوشیده و بسته و حرکت هرگونه هیئت و دسته‌جات عزاداری در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

همه مراکز تفریحی، گردشگری و دریا در استان تعطیل است.

علاوه بر ظرفیت بسیج، فرمانداران از ظرفیت نیرو‌های انسانی ادارات و دیگر دستگاه‌ها برای کمک به نیروی انتظامی در مدیریت راه‌ها بهره گیرند.

هر گونه دسته روی در ایام عزاداری پیش رو ممنوع بوده و با هیات‌های متخلف برخود می‌شود.

برگزاری هرگونه دسته روی و مراسم و تجمعات مذهبی و سنتی به ویژه در روستا‌های استان ممنوع است.

هرگونه مجوز‌های پیشین اخذ شده برای تردد باطل است و سازمان برگشت داده می شوند.

فقط صنوف سطح یک مشمول فعالیت در این ایام هستند.

به فرمانداران دستور داده شده استفاده از دریا را برای عموم ممنوع اعلام کنند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : صدا و سیمای مرکز مازندران