پروسه طولانی اداری باعث نا امیدی سرمایه‌گذاران در استان می شود
پروسه طولانی اداری باعث نا امیدی سرمایه‌گذاران در استان می شود
به گزارش محمودآباد آنلاین : مهدی رازجویان روز سه شنبه همزمان با سومین روز هفته دولت در مراسم افتتاح پردیس سینمای سیمرغ شهر محمودآباد بر ضرورت کاهش کاغذ بازی اداری برای تسریع در سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود : متاسفانه پروسه طولانی شدن کارهای اداری سبب ناامیدی سرمایه‌گذار و انصرافش از ادامه پیگیری و سرمایه گذاری در استان می شود.

وی گفت : با وجود اقدامات بسیاری در زمینه کوتاه شدن فرایند اداری سرمایه گذاری در استان ، هنوز بروکراسی موجود بزرگ‌ترین مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مازندران محسوب می‌شود و بسیاری از موانع اداری هم در مسیر جذب سرمایه گذاری را قوانین و بخشنامه های وزارتی تشکیل می دهد که در واقع حل آنها از حوزه استان خارج است و برای کاهش این موانع باید مسئولان ارشد وزارتخانه ها تصمیم بگیرند.

معاون استاندار مازندران افزود : مازندران دارای فرصت و ظرفیت های بزرگ سرمایه گذاری است که هم برای توسعه استان و هم برای کشور می تواند مفید باشد ، اما در شرایط فعلی به دلیل موانع اداری نمی‌توان از تمام ظرفیت های استان استفاده کرد.

رازجویان همچنین بین سرمایه گذاری بی فایده و سرمایه گذاری هدفمند تفاوت قائل شد و گفت: ما به دنبال سرمایه گذاری بدون پشتوانه و توخالی نیستیم و باید مدیران راه را برای سرمایه گذاران اصلی و هدفمند هموار کنند.

وی توضیح داد : بر زمین ماندن بسیاری از پروژه های بخش خصوصی در مازندران نتیجه سرمایه گذاری های بی هدف در دوره های قبل بوده در حالی که در سال های اخیر شاهد سرمایه گذاراری های بزرگی در بخش عمرانی و زیرساختی و اشتغال زایی با همکاری دولت و بخش خصوصی هستیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران یکی از مشکلات استان را جهت گیری سرمایه‌گذاری به سمت ساخت خانه دوم و ویلاسازی دانست و هشدار داد : با ادامه این روند زمین های کشاورزی مازندران تبدیل به ویلا خواهد شد و این موضوع سبب می شود که امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد.

امروز همزمان با سومین روز هفته دولت و با حضور معاون استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پردیس سینمایی محمودآباد شامل ۳ سالن سینمایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین