بستری بیماران کرونایی در محمودآباد صفر شد
بستری بیماران کرونایی در محمودآباد صفر شد
رییس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت که تاکنون ۲۰ هزارو ۹۵۰ نفر از شهروندان این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دیافت کرده‌اند که معادل ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال است.

دکتر عباس توان افزود : تاکنون ۱۹۵ هزار و ۳۵۴ دز واکسن کرونا در سطح شهرستان تزریق شده است که از این تعداد ۸۲ هزار و ۷۸۵ دز برای نوبت اول و ۸۲ هزار و ۷۸۵ دز برای نوبت دوم بوده است.

وی با بیان این که تزریق واکسن در محمودآباد از استقبال بالایی برخوردار بوده است ، گفت: در حال حاضر صد در صد جمعیت بالای ۱۲ سال محمودآباد  واکسن دز اول کرونا را دریافت کرده اند و ۹۵درصد جمعیت نیز با تزریق هر دو دز واکسینه شدند.

رییس شبکه بهداشت محمودآباد تزریق دز سوم واکسن را تنها راه پیشگیری از سویه اومیکرون دانست  و از مردم خواست برای دریافت دز سوم واکسن به مسجد امام رضا (ع) در شهر محمودآباد و مراکز جامع سلامت روستایی مراجعه کنند.

توان واکسینه شدن  صد در صدی جمعیت محمودآباد را مهم ترین علت کاهش ابتلا به کرونا در شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان بستری بیمار کرونایی در شهرستان به صفر رسیده است و هیچ بیماری کرونایی در بیمارستان شهدا محمودآباد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در کاهش مرگ و میر کرونایی تاثیر به سزایی داشته است ، افزود: خوشبختانه در سه ماه اخیر هیچ فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان محمودآباد ثبت نشده است که امید است با استقبال مردم برای دریافت دز سوم واکسن  و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

شهرستان محمودآباد در مرداد ماه امسال بدترین وضعیت کرونایی را داشت به طوری که ظرفیت بیمارستان شهدا به عنوان تنها بیمارستان شهرستان تماما توسط بیماران کرونایی محاصره شده بود.  پس از آن وضعیت کرونایی شهرستان در مسیر کاهشی قرار گرفت به طوری که از اول مهرماه امسال با خروج از وضعیت نارنجی کرونایی وارد رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی شد و پس از آن بعد از دو ماه ثبات کرونایی در تاریخ ۲۹ آبان ماه به رنگ آبی درآمد.

بنابر اعلام رسمی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۴ محمودآبادی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین