پای QR Code به کتاب‌های درسی باز شد
پای QR Code به کتاب‌های درسی باز شد
محمودآباد آنلاین: طرح استفاده از QR Code با تلاش‌های آموزش و پرورش مازندران در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح استفاده از QR Code در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد و از مهر امسال در کتاب‌های درسی موجود است.

 

سعدی پور افزود: در این طرح، برای هر یک از مباحث درسی، فیلم آموزشی متناسب تولید شده و در سامانه رشد وزرات آموزش و پرورش قرار گرفته و لینک آن محتوا بصورت QR Code در کتاب‌های درسی چاپ شده است.

 

او گفت: دانش آموزان با اسکن روی هر یک از کیو آر کد‌های درج شده در صفحات کتاب‌های درسی، میتواند از محتوا‌های تولید شده استفاده کنند..

 

سعدی پور افزود: با انجام این طرح، دانش آموزان بغیر از متن کتاب و توضیحات معلم، از فیلم‌های آموزشی نیز بهره خواهند برد که این باعث افزایش محتوا‌های آموشی در کتاب درسی می‌گردد که این میتواند باعث تحول در سیستم آموزشی ایران گردد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای اولین بار در کشور این طرح توسط دکتر حامد نیک‌پی معلم ریاضی شهرستان محمودآباد و پژوهشگر برتر وزارت آموزش و پرورش، به اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران معرفی و با همکاری روابط عمومی و گروه‌های آموزشی ابتدایی و متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران و همچنین آموزش و پرورش محمودآباد در مهر ١٣٩٩ در مدارس مازندران اجرایی گردید.

 

او ادامه داد: پس از استقبال دانش آموزان و خانواده‌های آنان از این طرح، و با توجه به اهمیت اجرای این ایده در سیستم آموزشی ایران، در ادامه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش این طرح را در بعضی از کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش چاپ ١۴٠٠ اجرایی نموده است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین