بهره‌مندی گوسفندداران محمودآباد از واکسیناسیون
بهره‌مندی گوسفندداران محمودآباد از واکسیناسیون
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: گوسفند داران محمودآباد از واکسیناسیون علیه بیماری های گوسفند و بز بهره‏‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‏ زاده طی گفتگویی خبری گفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها از موثرترین راهها برای پیشگیری از بروز بیماری واگیردار می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رسالت جهادکشاورزی آموزش و ترویج در زمینه پیشگیری از بروز بیماریهاست، گفت: برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دامداران و روستاییان و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی از الویت های جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد  است.

هادی‏ زاده‏ با اشاره به  ارائه خدمات به  دام های گوسفند و بز واکسیناسینون دام ها در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت، گفت: در ۹ ماهه سال جاری از سوی دامپزشکی شهرستان محمودآباد یازده هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک برای پیشگیری از بیماری تب برفکی، چهارده هزار و ۸۳۰ رأس دام سبک برای مبارزه با بیماری شاربن و یک هزار و ۸۰۰ رأس دام سبک برای مبارزه بیماری بروسلوز و بیست و یک هزار و ۸۶۰ راس دام سبک بر علیه بیماری آبله و ۱۵ هزار و ۷۳۰ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در روستاهای این شهرستان واکسینه شدند.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد