سند تحول بنیادین را با رویکرد به سیره راه شهدا اجرا می‌کنیم
سند تحول بنیادین را با رویکرد به سیره راه شهدا اجرا می‌کنیم
محمودآباد آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: وظایف معلمان تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس، مومن، معتقد، ماهر، وطن دوست است.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم در محمودآباد، رضا مراد صحرایی ظهر امروز در همایش تجلیل از فرزندان شاهد مازندران واقع در مجتمع آموزشی و رفاهی محمودآباد برپایی این اجتماع بزرگ را گرامیداشت یادگاران مکتب اصیل ناب محمدی بیان کرد و اظهار داشت: مکتب حضرت رسول(ص) مکتب مهربانی، فتوت، جوانمردی و معلمی است و پیامبر اکرم(ص) یکی از معلمان شایسته اسلام بودند.
وی با بیان اینکه با معلمان در ترویج دین و فرهنگ می‌توان نقش‌آفرین بود افزود: راه شهادت راه شادمانی و سرافرازی است و شهدا رفتند تا چراغ راه را به ما نشان دهند که پیام مهم آن عاقبت بخیری راهی هست که شهدا طی کردند.
صحرایی با اشاره به اینکه امروز زنده نگه داشتن، راه، روش و منش شهدا کمتر از مسیر که شهدا طی کردند نیست تصریح کرد: شهدا دیار علویان جزو شهدای ویژه در کشور مطرح هستند.
وی بیان کرد: این شهدا چه در دوران جنگ با حضور لشکر ۲۵ کربلا و چه امروز جهت حفظ خاک حرم در خان طومان بسیار نقش آفرین بودند.
وی با تاکید بر اینکه نثار ۱۵۵۰ شهید دانش‌آموز و ۳۰۰ شهید معلم نشان‌دهنده آغاز مکتب شهادت در مدارس است و معلمان با محصلان به جنگ استکبار و شیطان رفتند، اظهار داشت: معلمان شهید جبهه‌های نبرد را کلاس درس و مدرسه کردند و شهدای دانش‌آموز روزهایی به خط مقدم و دیگر روزها به درس می‌پرداختند.
صحرایی گفت: امروز جنگ تمام نشده بلکه پیچیده‌تر شده و نه تنها در اطراف مرزها بلکه به خود مرزها رسیده و نه با تیر و تفنگ بلکه در فضای مجازی وارد مدرسه‌ها شدند که این جنگ شناختی نام دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز مدرسه آغاز پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است افزود: خط مقدم امروز مدرسه است و همه مسئولین در هر سطحی و ماموریتی نقطه تمرکز خود را در مدرسه قرار دهند و آن را بسازند که با قوی شدن مدرسه طی ۱۰ سال آینده جشن پیروزی را برپا خواهیم کرد.
وی با گرامی‌داشت معلمان شهید و ایجاد مدرسه در مکتب ناب اسلام که باعث شروع سازندگی و تحول در کشور است تصریح کرد: آنها با بذر تحول، در ذهن و قلب کودک باعث تحول جامعه از سوی همین کودکان می‌شوند و گرامی‌داشت هر معلم شهید و فرزندان آنها باعث تحول سازندگی کشور می‌شود و در واقع سند تحول مبتنی بر وصیت شهدا تدوین شده است.
صحرایی با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش رفتن در راه شهدا از ضروریات اجرای تحول سند تحول بنیادین است افزود: وظایف معلمان تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس، مومن، معتقد، ماهر، وطن دوست و جهان اندیشی است و حق کودکان سرزمین ما اینست تا راه شهدا را نسل جوان از سوی معلمان بشناسند.

وی با بیان اینکه در اجرای نقل و انتقالات امسال بیش از ۸۰۰ نفر جابجایی انجام شده که البته محدودیت‌هایی هم وجود داشته است گفت: امسال تعداد قابل توجهی از فرزندان شهدا به آموزش و پرورش اضافه شدند اگرچه برای جبران مطالبه‌گری به زمان بیشتری نیاز است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش وزارتخانه برای درخواست بازنشستگی برخی معلمان با سابقه ۲۲ سال از سوی این وزارت انجام شد و این یعنی اینکه تمام دغدغه این وزارت‌خانه اجرای مطالبه‌گری معلمان است.

  • نویسنده : کبریا مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین