بازداشت هکر اینستاگرامی با ۶۵۰ شاکی در مازندران
بازداشت هکر اینستاگرامی با ۶۵۰ شاکی در مازندران
محمودآباد آنلاین : رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری هکر اینستاگرامی خبر داد و گفت: این فرد با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کرده بود.

سامع خورشید رئیس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی کرد، خبر داد.

وی گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی درباره هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان مازندران ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کرد.

خورشاد یادآورشد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۵۰ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا مازندران با پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتای استان مازندران با توصیه به کاربران تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران