پیست تخصصی اسکیت سرعت شمال کشور در سرخ رود به بهره‌برداری می‌رسد
پیست تخصصی اسکیت سرعت شمال کشور در سرخ رود به بهره‌برداری می‌رسد
محمودآبادآنلاین:رئیس هیئت اسکیت مازندران گفت: مجموعه ورزشی اسکیت در سرخرود به عنوان آکادمی اسکیت مازندران و تنها پیست تخصصی اسکیت شمال کشور با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال طبق برنامه زمان‌بندی تا اواخر تابستان تکمیل می‌شود.

حسین خیری‌نیا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آکادمی تخصصی اسکیت مازندران که در شهر سرخرود مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند شامل پیست ۲۰۰ متری اسکیت سرعت و امکانات زیرساختی و رفاهی مورد نیاز برای اسکیت‌بازان است که در صورت بهره‌برداری این پیست، مازندران به یک زیرساخت باکیفیت برای میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی اسکیت مجهز می‌شود.

وی افزود: ساخت این پیست از چند سال پیش در یک زمین ۹ هزار متری آغاز شد که به دلیل مشکلات اعتباری تکمیل آن به تعویق افتاد. طبق برنامه‌ زمان‌بندی در صورتی که مشکلی در فرآیند اداری مانند صدور مجوزهای لازم پیش نیاید، این مجموعه تا پایان تابستان به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیئت اسکیت مازندران اظهار کرد: البته خود پیست اسکیت تکمیل شده و قابل بهره‌برداری است. حتی یک دوره مسابقات کشوری نیز در این پیست برگزار شد. اما امکانات زیرساختی و رفاهی مجموعه تکمیل نشده بود که با اختصاص اعتبارات عملیات اجرایی برای ادامه این پروژه آغاز شده است.

خیری‌نیا با بیان این‌که این پیست توسط اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هیئت اسکیت استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: مجموع هزینه ساخت این مجموعه تخصصی اسکیت که با مشارکت حامی مالی و اداره کل ورزش و جوانان اجرا می‌شود، حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که ۱۷ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به ادامه عملیات تکمیل پروژه است.

تنها پیست تخصصی اسکیت سرعت شمال کشور در سرخرود به بهره‌برداری می‌رسد

پیش‌بینی افزایش دوبرابری هنرجویان اسکیت در تابستان

رئیس هیئت اسکیت مازندران درباره زیرساخت‌های موجود اسکیت در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ پیست در پارک‌های شهری استان و ۵۳ سالن ورزشی در شهرستان‌های سراسر استان به عنوان محل آموزش اسکیت مورد استفاده علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف این ورزش در رده‌های سنی گوناگون قرار دارد.

خیری‌نیا با اشاره به آغازتعطیلات مدارس و گرایش دانش‌آموزان به آموختن اسکیت گفت: معمولا پس از تعطیلات مدارس شاهد افزایش حضور هنرجویان علاقه‌مند به این رشته در باشگاه‌ها هستیم. برای امسال با توجه به کمرنگ شدن کرونا در جامعه پیش‌بینی ما این است که تعداد هنرجویان رشته‌های مختلف اسکیت به چهار هزار نفر هم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار ورزشکار و هنرجوی بیمه شده در استان داریم که توسط حدود ۸۰ مربی رسمی زیر نظر هیئت اسکیت مشغول آموختن این رشته ورزشی مهیج هستند. پذیرش هنرجوهای جدید هم از ۱۵ خرداد در باشگاه‌های ثبت شده سراسر استان آغاز شد.

رئیس هیئت اسکیت مازندران گفت: معمولا هر سال در میانه‌های مرداد یک دوره استعدادیابی برای هنرجوهای جدید انجام می‌شود و پس از آن در طول سال تعیین رشته ورزشی برای هنرجویانی که به صورت حرفه‌ای دنبال‌کننده این رشته می‌شوند را انجام می‌دهیم.

تنها پیست تخصصی اسکیت سرعت شمال کشور در سرخرود به بهره‌برداری می‌رسد

جایگاه مازندران در اسکیت کشور

خیری‌نیا با اظهار این که مازندران یکی از استان‌های سرآمد کشور در ورزش اسکیت است که در برخی رشته‌های این ورزش از مدعیان اصلی محسوب می‌شود ، توضیح داد : هیئت اسکیت مازندران در هر ۲۲ شهرستان فعال است، اما ۱۶ هیئت شهرستانی ما وضعیت بسیار مناسبی دارند. ۶ رشته اسکیت سرعت، اسکیت فری‌استایل، اسکیت آلپاین، اسکیت اگرِسیو، اسکیت برد و اسکیت رول‌بال در مازندران مورد توجه علاقه‌مندان به این رشته قرار دارد که در اسکیت آلپاین، مازندران و اصفهان دو قطب اصلی کشور هستند و با هم رقابت نزدیکی دارند.

رئیس انجمن اسکیت آلپاین کشور گفت: استان ما حدود ۲۹۰ داور در رشته‌های مختلف اسکیت نیز دارد که تعدادی از آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی قضاوت می‌کنند. ضمن این‌که اسکیت‌بازان این استان نیز معمولا در مسابقات ملی می‌درخشند و رتبه کسب می‌کنند.

وی افزود: طی ۱۵ سال فعالیت هیئت اسکیت در مازندران، اسکیت‌بازان این استان مجموعا بیش از ۳۰۰ مدال کشوری، دو مدال برنز آسیا و یک مقام چهارمی جهان کسب کردند.

به گفته رئیس هیئت اسکیت مازندران، ۱۶ و ۱۷ تیر قرار است مسابقات انتخابی ملی اسکیت آلپاین برگزار شود که ۲۲ اسکیت‌باز از مازندران در این مسابقات حضور می‌یابند.

  • منبع خبر : ایرنا