۱۳۵ شعبه اخذ رای در محمودآباد پیش بینی شد
۱۳۵ شعبه اخذ رای در محمودآباد پیش بینی شد
محمودآباد آنلاین / فرماندار محمودآباد گفت : برای جمع‌آوری آرای انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری ، ۱۳۵ شعبه ثابت و سیار در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

خسرو طالبی افزود: پس از بررسی های میدانی و در نظر گرفتن شرایط بهداشتی مورد نیاز برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا ۱۳۵ شعبه برای انتخابات ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه شعب اخذ رای برای رعایت دستور العمل های کرونایی افزایش یافته است گفت: در این دوره از انتخابات تمرکز هیات اجرایی برای جابجایی مکان های اخذ رای از محیط کوچک به فضاهای بزرگتر بوده است و صندوق ها از مدارس به حسینیه ها که فضای بیشتری دارند منتقل شد.

 

فرماندار شهرستان محمودآباد ادامه داد: از مجموع شعبات در نظر گرفته شده ۷۸ صندوق ثابت و یک صندوق سیار برای بخش مرکزی و شهر محمودآباد و ۵۵ صندوق ثابت و یک صندوق سیار برای بخش سرخرود در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: در بخش مرکزی ۳۰ صندوق برای شهر محمودآباد و ۴۹ صندوق برای روستا های بخش مرکزی و در بخش سرخرود ۹ صندوق برای شهر سرخرود و ۴۷ صندوق برای روستاهای بخش سرخرود پیش بینی شد.

 

نماینده عالی دولت در محمودآباد درباره تعداد نامزدهای شورای شهر گفت: برای انتخابات شورای شهرهای محمودآباد ۷۵ نفر ثبت نام کردند که ۳ نفر از این افراد انصراف دادند ودر نهایت پس از بررسی صلاحیت نامزدها ۳۶ نفردر شهر محمودآباد و ۱۶ نفردر شهر سرخرود صلاحیتشان احراز شد.

 

طالبی برگزاری هرگونه مراسم ، برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان را منوط به اخذ مجوز از فرمانداری عنوان کرد و افزود: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید مراسم ها با رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر و بهره مندی۳۰% ظرفیت فضای سالن و الزام استفاده از ماسک برگزار گردد..

 

وی همچنین فعالیت تبلیغاتی و انتخاباتی کارمندان سازمانها و نهادهای ارگانهای دولتی و استفاده از وسایل و امکانات دستگاه های متبوع به نفع کاندیدای خاص را از مصادیق غیر مجاز تبلیغات دانست و گفت: در صورت مشاهده و گرزاش از سوی ناظرین و بازرسین انتخابات با متخلفین وفق مقررات برخورد خواهد شد.

 

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات قدرت دولت آینده را برای چانه زنی در عرصه بین المللی افزایش خواهد داد خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین