اهدای وام ۵۰ میلیون تومانی به ۵۴ نفر / کمتر از ۳۰ درصد ادارات برای رفت‌و‌آمد افراد معلول مناسب هستند
اهدای وام ۵۰ میلیون تومانی به ۵۴ نفر / کمتر از ۳۰ درصد ادارات برای رفت‌و‌آمد افراد معلول مناسب هستند
محمودآباد آنلاین: رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد از پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی خود اشتغالی به ۵۴ نفر از معلولین تحت پوشش این اداره در محمودآباد خبر داد.

خلیل محمودی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: ۱۸۱۰ نفر معلول در محمودآباد داریم که در سامانه کمیسیون پزشکی ثبت و تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه دو مرکز نگهداری معلولین در محمودآباد داریم افزود: مرکز شبانه روزی شهید فیاض بخش سرخورد که ۵۸ نفر هم خانم‌ها و هم آقایان در آنجا نگهداری می‌شوند و مرکز کار آموزی معلولین ذهنی یاس که ۲۳ نفر را تحت پوشش دارد دو مرکز نگهداری معلولین تحت پوشش بهزیستی محمودآباد هستند.

محمودی در ادامه پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه دانشجویی برای ۱۶ معلول، پرداخت کمک هزینه مسکن و تحویل وسایل توانبخشی مانند ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر و وسایل نابینایان را از جمله مهمترین خدماتی که به معلولین از سوی بهزیستی از ابتدای سال جاری ارائه شده عنوان کرد و افزود: تمام معلولین از پرداخت هزینه انشعاب آب و برق و گاز معاف هستند و همچنین به ۱۰۷۱ معلول در محمودآباد به صورت ماهانه جدا از یارانه دولتی یک مستمری یارانه معیشتی از سوی بهزیستی داده می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ما بیان کرد: مهمترین وظیفه و رسالت بهزیستی در خصوص افراد معلول، قادر سازی معلولین و کمک به دستیابی معلولین جهت نِیل به استقلال نسبی مالی و اجتماعی و شغلی در جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی محمودآباد، مناسب‌سازی ورودی ساختمان ادارات برای رفت و آمد معلولین را خواستار شد و اذعان داشت: کمتر از ۳۰ درصد ادارات محمودآباد برای رفت و آمد افراد معلول مناسب هستند و تا کنون فقط چند بانک و اداره اقدام به بازسازی و مناسب‌سازی ورودی ساختمان برای معلولین کردند.

خلیل محمودی اضافه کرد: اکثر ادارات شهرستان همکاری لازم را در این بخش ندارند و و توقع و انتظار می‌رود که رمپ های ورودی ساختمان برای ارائه خدمات معلولان مناسب سازی شود.

وی در ادامه گفت: پرداخت کمک هزینه درمان از محل اعتبارات پیش بینی شده، خرید خدمت توانبخشی و معرفی معلولین نیازمند به مراکز فیزیوتراپی و کاردرمانی و گفتار درمانی به صورت رایگان و معرفی معلولین به مراکز درمانی و رایزنی با آنها جهت کاهش هزینه‌های درمان از جمله خدمات ما در بحث توانبخشی و درمان معلولین بوده است.

محمودی ذکر کرد: هرگونه کمبود یا فقدان ناشی از اختلال که فعالیت فرد را برای انجام امری به روش افراد عادی محدود کند یا دامنه فعالیت وی را از حالت طبیعی خارج نماید معلولیت نامیده می‌شود و فرد می‌تواند با مراجعه به بهزیستی و طی کردن امور اداری و کمیسیون‌های پزشکی از خدمات بهزیستی بهره مند شود.

وی اظهار داشت: از خیرین محترم شهرستان محمودآباد که همیشه مارا کمک و یاری کردند و همواره کمک‌‌حال بهزیستی در تامین نیازمندی‌های افراد نیازمند و معلولین بودند تقدیر و تشکر می‌کنم و انتظار می‌رود شهروندان همیشه در اینچنین امور خیر مشارکت داشته و کمک‌حال بهزیستی باشند.

محمودی ادامه داد: در بحث کرونا اداره بهزیستی شهرستان اقدام به تهیه و توزیع ماسک، محلول ضدعفونی و بسته های بهداشتی و معیشتی برای کلیه معلولین کرده و کمک های مالی لازم در این ایام به افراد نیازمند رسانده شده است.

وی در پایان افزود: همچنین کمک‌های مستمر و غیرمستمر ماهانه، کمک‌های موردی برای خرید و تشکیل جهیزیه افراد تحت پوشش بهزیستی و وام اشتغال هم به افراد تحت پوشش اهدا شده است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین