دیالیز بیمارستان شهدای محمودآباد افتتاح شد
دیالیز بیمارستان شهدای محمودآباد افتتاح شد
محمودآباد آنلاین : بخش دیالیز بیمارستان شهدای شهرستان محمودآباد امروز چهارشنبه با حضور معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار محمودآباد آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت که بیمارستان شهدا تنها مرکز درمانی شهرستان فاقد تجهیزات دیالیز بود و بیماران دیالیزی باید برای درمان و انجام کارهای دیالیز به شهرهای مجاور می رفتند.

 

دکتر عباس توان با اعلام این که شهرستان محمود آباد حدود ۹۰ بیمار دیالیزی دارد ، افزود : در حال حاضر بخش دیالیز که در ساختمان جدید راه اندازی شده دارای ۱۳ تخت مخصوص است که بخش زیادی از مشکلات بیماران دیالیزی شهرستان را برطرف خواهد کرد.

 

وی اعتبار هزینه شده برای راه اندازی بخش دیالیز را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت که چهار میلیارد تومان از این مبلغ را دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای خرید دستگاه دیالیز ، تخت و سایز تجهیزات هزینه کرد.

 

توان با بیان اینکه تکمیل این پروژه ١٨ ماه طول کشید ، افزود : حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز توسط مجمع خیرین ،شهرک اکباتان، شهرداری و شورای شهر برای ساخت و تکمیل ساختمان بخش دیالیز تامین شد.

 

دکتر جانبابایی همچنین در این افتتاح باتوجه به بالابودن تعداد افراد بیمار دیالیزی شهرستان محمود آباد قول تجهیز پنج دستگاه دیگر را داد.

 

ساختمان مجمع خیرین سلامت در سه طبقه ساخته شده است و به گفته مدیر شبکه بهداشت محمود آباد قرار است در طبقه دوم و سوم این ساختمان کلینک تخصصی و بخش تالاسمی به کمک خیرین و همراهی علوم پزشکی ساخته شود.

 

بخش دیالیز بیمارستان شهدای شهرستان محمودآباد که در طبقه اول این ساختمان تجهیز به نام شهید مدافع سلامت « دکتر امیر هوشنگ فلاح » نامگذاری شد. شهید فلاح تنها متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد بود که در مرداد ماه ٩٩ به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به جمع شهدای سلامت پیوست.

 

شهرستان محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۲ بخش محمودآباد و سرخرود و ۸۵ روستا می باشد.

 

بیمارستان شهدا تنها بیمارستان این شهرستان ساحلی است که با ۵۴ تخت فعال دارای بخش های داخلی، جراحی، زنان، اطفال ، آی سی یو و سی سی یو است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین