تداوم گرما تا جمعه در مازندران
تداوم گرما تا جمعه در مازندران
محمودآباد آنلاین: هوای مازندران تا جمعه گرم و آفتابی است.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: ساری با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۱۱ درجه صبح امروز خُنکترین نقطه استان گزارش شد.

فرجی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان میدهد تا اواسط جمعه کماکان هوای استان گرم و شرجی خواهد بود افزود: از عصرجمعه هوای استان گرمتر و افزایش دما نیزمحسوس تر میشود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر جمعه با شمالی شدن جریانات، ابتدا وزش باد نسبتاً شدید از غرب استان آغاز میشود خاطرنشان کرد: بتدریج از غرب، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و کاهش دما خواهیم داشت که مناطق مرکزی و شرقی نیز تا شب متاثر از این سامانه خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه فعالیت این سامانه جوی عمدتا در مناطق ساحلی و جلگ‌های و در ارتفاعات میزان بارش کمتر خواهد بود و آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در شهر‌های نیمه غربی استان است گفت: این سامانه عصر شنبه از استان خارج میشود.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز آسمان استان نیمه ابری و نیمه غربی ابری همراه با بارش پراکنده است افزود: هفته آینده هوا خنکتر از این هفته پیش بینی میشود.

به گفته فرجی؛ دریا امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی و شنا مناسب است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران