امسال سوخت کشاورزان بصورت تجمیعی تحویل داده می شود
امسال سوخت کشاورزان بصورت تجمیعی تحویل داده می شود
محمودآباد آنلاین : علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: در راستای حل مشکل سوخت کشاورزان و با عنایت و دستور استاندار مازندران سوخت مورد نیاز کشاورزان بصورت تجمیعی با معرفی نامه دهیاران تحویل داده خواهد شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین ؛ روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: به منظور تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان که در گذشته باید بصورت انفرادی و پیگیری بروکراسی اداری پیچیده اقدام به تهیه سوخت می نمودند با پیگیری استاندار مازندران سوخت مورد نیاز کشاورزان هر روستا با صدور معرفی نامه دهیاران بصورت تجمیعی تحویل داده خواهد شد که این مهم به افرادی که دارای چاه های غیر مجاز بودند و در تامین سوخت مشکل داشتند نیز می تواند کمک کند.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه اقتصاد قالب مردم شهرستان از طریق کشاورزی و باغدارای تامین می گردد گفت: حل مشکلات عمومی کشاورزان از اولویت های دولت در حوزه کشاورزی است و به همین منظور در جلسه ای مشترک با حضور فرمانداران شهرستانهای آمل ، فریدونکنار ، نور ، بابلسر  و مدیرعامل شرکت آب استان و مدیر توزیع نیروی برق غرب استان که در فرمانداری آمل برگزار شد موضوع تامین آب مزارع کشاورزی شهرستان را پبگیری و رفع نمودیم.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته سهمیه آب رود هراز ۲۴ ساعت به مزارع کشاورزی محمودآباد تخصیص پیدا کرد و ۱۹ ساعت به شهرستان آمل و همچنین به منظور نظارت بیشتر و رعایت عدالت در توزیع مناسب آب ، امسال در انتخاب و گزینش میراب ها سخت گیری های زیادی اعمال شده است تا بتوانیم رضایت کشاورزان  را جلب کنیم.

فرماندار شهرستان محمودآباد خاطر نشان شد : امسال به علت کاهش میزان بارش باران و نزولات آسمانی امکان آب گیری سد هراز فراهم نشد و به لحاظ جغرافیایی شهرستان محمودآباد نیز در پایین دست رود هراز واقع شده است و نبود منابع آب های سطحی کشاورزان را با چالش روبرو کرده بود.

وی افزود: عدم برخورداری از منابع آب های سطحی و عدم بهروری بالا از استیصال چاه های کشاورزی به علت رسوبی بودن که منجر به کاهش آب دهی چاه ها و اثر گذاری در پمپ های آب کشاورزی متاسفانه هم خود چاه ها در ایام پیک برداشت میزان آب دهی کاهش پیدا می کند و در ایام خرداد و تیر ماه رسوبی بودن آب ها مشکلات زیادی را متوجه کشاورزان و متولیان کشاورزی می سازد.

روح الله علیزاده در خاتمه گفت:امسال ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت رفتند و پیش بینی می شود به واسطه تلاش های صورت گرفته ، امسال در تامین آب با توجه به حساسیت ها و نظارت و پیگیری های روزانه مشکلات کمتری را شاهد باشیم.

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین