تمامی دستگاه‌ها در جهت حفظ حرمت نهاد آموزشی تلاش کنند
تمامی دستگاه‌ها در جهت حفظ حرمت نهاد آموزشی تلاش کنند
محمودآباد آنلاین - مدیر آموزش و پرورش محمودآباد با بیان اینکه نهاد آموزشی مسئول ترویج شعائر اسلامی و رکن تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها در جهت حفظ حرمت و پاسداشت نهاد آموزش و پرورش باید تلاش کنند.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگویی پیرو مطلبی به نقل از ریاست اداره اوقاف شهرستان محمودآباد در خصوص عرصه مورد نزاع فی مابین آموزش و پرورش و اوقاف گفت: ناگفته پیداست از آنجایی که آموزش و پرورش به‌عنوان علمدار ترویج شعائر اسلامی و رکن تعلیم و تربیت دینی است، شایسته خواهد بود تمامی دستگاه‌ها در جهت حفظ حرمت و پاسداشت آن تلاش وافر کنند.

وی افزود: متاسفانه این مهم مورد غفلت واقع شده و ظاهرا لگد مال نمودن شان آن مورد توجه پاره‌ای از افراد قرار گرفت.

او اذعان داشت: بر خلاف تصور کاربر محترمی که به نقل از رئیس اداره اوقاف شهرستان مطلبی تحت عنوان “آموزش و پرورش در تخلیه مدارس حریم امامزاده قاسم کوتاهی می‌کند” در فضاهای مجازی ارسال کرده است، حل مشکل از طریق تخلیه مکان متنازع فیه صورت پذیر نخواهد بود بلکه به نظر ما در ابتدا می‌بایست چشم‌ها را شست و به شیوه دیگری نگریست چرا که همت اداره اوقاف برحل مسئله به صورت مسالمت آمیز نبوده و هدف آن اداره تخریب مدارس انقلاب و امام خمینی(ره) است؛ چراکه اگر جز این می‌بود نمی‌بایست دادخواستی تحت عنوان قلع و قمع مستحدثات از جانب آن اداره علیه آموزش و پرورش طرح گردد تا در صورت حاکم شدن در دادگاه ، موجبات صدورحکم تخریب مدارس مارالبیان از طرف محکمه فراهم آید.

اسدی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون حداقل ۱۵ جلسه شورای آموزش و پرورش و شوراهای اداری شهرستانی و استانی در خصوص همین مسئله تشکیل و مصوبات گوناگونی جهت حل وفصل موضوع صدرالبیان تصویب گردید، ولی متاسفانه تمامیت خواهی اداره اوقاف و عدم تمکین به توافقات به عمل آمده موجب بروز مشکلات فراوانی شد.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات مقرر گردیده بود یک واحد آموزشی از اعتبارات دولتی و خیری و واحدی دیگر از سوی اداره اوقاف در محمودآباد احداث گردد ولی بنا بر شنیده ها اعتبارات مورد نظر اوقاف در شهرستان قائمشهر هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنا به پیشنهادات ارائه شده در شورای آموزش و پرورش اخیر باتوجه به پراکندگی و تراکم درمناطق مورد نظردر خصوص احداث یک واحد آموزشی در خیابان معلم برای دانش آموزان ابتدایی و واحد آموزشی دیگر در محدوده مرکز شهر و اطراف آهو محله برای دانش آموزان متوسطه، باید این واحد احداث شده و عرصه و اعیان آن در مالکیت آموزش و پرورش درآید.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و مدیریت حال حاضر آمادگی خویش دایر بر تخلیه مدارس فوق را اعلام می نماید و این در حالی است که اداره اوقاف همواره از پذیرش مسئولیت در این رابطه شانه خالی کرده است.

او افزود: طبق مذاکرات و مکاتبات بعمل آمده فی مابین آموزش وپرورش با امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و با دعوت ازمسئولین استانی تشکیل کارگروه جهت رفع مسالمت آمیز و سریع موضوع، درصورت همکاری اداره اوقاف در آینده نه چندان دور شاهد حل این معضل شهرستانی برای همیشه خواهیم بود.

محمدرضا اسدی در پایان گفت: امیدواریم منازعات پیش آمده فقط و فقط جهت استفاده‌های تجاری از ملک مورد نزاع نباشد و ای کاش زین پس مسائلی از این دست در فضاهای مجازی طرح نگردد تا خدایی ناکرده موجب تشویش اذهان شود.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین