بعضی از شعب اخذ رای در مازندران نظارت ویژه می‌شود
بعضی از شعب اخذ رای در مازندران نظارت ویژه می‌شود
محمودآباد آنلاین / عضو دفتر نظارت و بازررسی انتخابات مازندران با اظهار این که ناظران انتخابات در تمامی شعب اخذ رای حاضر می‌شوند ، گفت : در بعضی از شعب اخذ رای که از حساسیت بالایی برخوردارند ، نظارت و بازررسی از آن نیز به صورت ویژه انجام می‌شود.

محمد علی نیری روز شنبه در نشست با خبرنگاران با توضیح این نکته که در تمامی انتخابات پس از انقلاب اسلامی همواره فرایند انتخابات در محل شعبه های اخذ رای و صندوق ها طبق مقررات از سلامت انتخاباتی برخوردار بوده اند، افزود : هر آنچه که از کلیات تخلفات انتخابات گفته می شود ، خارج از محل اخذ رای بوده است که این موارد نیز پس از بررسی مستندات مورد پیگرد بازرسان قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که مقدمات و تمهیدات لازم و کافی از مدت های قبل و با برگزاری نشست های توجیهی و تخصصی بین ناظران انتخابات در تمامی شهرستان های مازندران اندیشیده شده است، ادامه داد: هم اکنون تمامی ناظران برای انجام وظایف قانونی خود به طور کامل توجیه شده و آماده برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خرداد هستند.

 

نیری گفت : دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران برخی از شعب اخذ رای را که در انتخابات گذشته شائبه های تخلفات در آن مطرح بود ، شناسایی کرده است و این آمادگی را وجود دارد تا به صورت ویژه تحت نظارت قرار بگیرد.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ساری با بیان این که ادعای وجود تخلفات اصلا ملاکی برای طرح موضوع و ثبت شدن توسط بازرسان و پیگیری نیست ، اظهار داشت: گزارش های میدانی بازرسان وناظران بر انتخابات از اهمیت مهمی برخوردار است و این افراد طبق مستندات تخلفات را رصد و گزارش می کنند.

 

وی گفت : این که به صورت کلی گویی از تخلفات انتخاباتی گفته شود ، مبنایی برای هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان مازندران نیست ، بر این اساس ناظران حضور میدانی دارند و در شعب اخذ رای که از حساسیت بیشتری برخوردار است ، ناظران به صورت ویژه فرایند انتخابات را تحت کنترل و رصد قرار می دهند.

 

عضو دفتر نظارت و بازررسی انتخابات مازندران گفت : اعضای این هیات ها از همان دقایق اول شروع رای گیری بر روند رای گیری نظارت کامل خواهند داشت تا هیچ خدشه ای به روند برگزاری وارد نشود.

 

وی همچنین با اظهار این که مردم ایران صرف نظر از این که چه کسی برنده انتخابات است، با حضور حداکثری تکلیف شرعی و عقلی خود را انجام می دهند ، افزود : همواره برنده اصلی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و مطمئنا در ۲۸خرداد ۱۴۰۰نیز مردم مازندران همراه با ملت فهم سراسر کشور حماسه ای خلق خواهند کرد که پشتوانه محکمی برای نظام خواهد بود.

 

نیری با اظهار این که مردم ایران دقیقه نودی هستند ، گفت : با شروع تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا ، تنور انتخابات گرم تر شده است و این موضوع در استان مازندران بیوژه شهرستان ساری به صورت جدی نمود پیدا کرده است.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : ایرنا