مرگ ۳۷ کارگر به دلیل حوادث کاری در ۳ ماهه امسال
مرگ ۳۷ کارگر به دلیل حوادث کاری در ۳ ماهه امسال
محمودآباد آنلاین : مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار ۳ ماهه امسال در استان ۳۷ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه از این موارد ۲۶ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در این سه ماهه سقوط از بلندی با ۱۴ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و جسم سخت با ۹، برق گرفتگی و سایر هر کدام با ۷ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار در این مدت با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

عباسی افزود: طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۶، آمل با ۵ و بابل با ۴ فوتی بیشترین و شهرستان‌های عباس آباد، فریدونکنار و محمود آباد و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۱ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار طی ۳ ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۳ ماه امسال ۱۹۳ (۱۸۴ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران