افتتاح ۷۸ طرح حوزه گردشگری در مازندران
افتتاح ۷۸ طرح حوزه گردشگری در مازندران
محمودآباد آنلاین / ۷۸ طرح حوزه گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ۷۸ پروژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی به این استان بهره‌برداری می‌شود.
سیف‌الله فرزانه سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح‌ها را بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اعلام این که علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سفر ۲ روزه عصر امروز وارد مازندران می‌شود هدف از این سفر را افتتاح چند طرح گردشگری، بازدید از برخی زیرساخت‌های این حوزه در مازندران و شرکت در جلسه شورای اداری استان برشمرد.
فرزانه گفت: در این سفر قرار است علاوه بر حضور وزیر در نشست شورای اداری که فردا صبح انجام می‌شود، بازدیدی از برخی پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری استان نیز انجام شود و ده‌ها طرح نیز به طور همزمان به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام این که پروژه‌های آماده افتتاح مربوط به شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، چالوس، نور، تنکابن و رامسر است، افزود: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها مراکز اقامتی گردشگری و بومگردی هستند که در توسعه گردشگری روستایی و اشتغال‌زایی نقش بسزایی دارند.
فرزانه میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را هم یکهزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد.
وی مساحت مجموع زیربنای پروژه‌های آماده افتتاح را ۵۸ هزار و ۷۶۵ متر مربع اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از آن‌ها ۳۲۹ اتاق و یکهزار و ۱۶ تخت نیز به ظرفیت اقامتی مازندران و ۳۲۹ صندلی به ظرفیت زیرساخت‌های پذیرایی گردشگری مازندران افزوده خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یکی از برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی را بازدید از مسجد جامع تاریخی فرح‌آباد اعلام کرد و گفت که دکتر مونسان در این بازدید در جریان آخرین وضعیت مرمت و نگهداری این بنای تاریخی بر جای مانده از دوران صفویه قرار می‌گیرد.
وی افزود: با حضور وزیر میراث فرهنگی همچنین آخرین وضعیت میزبانی مازندران از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و راهکار‌های مورد نیاز برای بهتر برگزار کردن این میزبانی بررسی خواهد شد.
فرزانه افتتاح خانه صنایع دستی ساری را نیز از دیگر برنامه‌های مهم دکتر مونسان اعلام کرد و گفت که خانه تاریخی روحانی واقع در بافت تاریخی ساری به عنوان خانه صنایع دستی در نظر گرفته و تجهیز شده است.
بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری «تلار» قائمشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان هم از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی به مازندران اعلام شده است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما