کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا تا مقصد
کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا تا مقصد
محمودآباد آنلاین/سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری مازندران از اجرای طرح کنترل مبدا – مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

ابوالفضل صفری گفت:طرح کنترل مبدا – مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به اهمیت موضوع با هدف ارتقای ایمنی سفر در مازندران همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

او می‌گوید: در این مانور، انجام بازدید‌ها در دو سطح کنترل از مبداء (پایانه) و کنترل کنار جاده‌ای (پاسگاه) با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و ترابری ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه از آغاز طرح پیش فروش بلیط سفر‌های نوروزی از یکم اسفندماه خبر داد.

به گفته صفری بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طرح پیش فروش غیرحضوری بلیط‌های مسافرتی از اول اسفندماه (اینترنتی) و از دهم اسفندماه بصورت حضوری و غیرحضوری با رعایت سقف ۵۰درصدی ظرفیت سرویس دهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان انجام می‌پذیرد.

او می‌گوید: روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شأن مردم عزیز از جمله اهداف همیشگی متولیان و دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان بوده است.

به گفته صفری شرکت‌های مسافربری باید استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران قبل از سفر (سامانه سروا / اپلیکشن ماسک) و همچنین مسافران با ارائه کارت واکسن یا تست pcr منفی با اعتبار ۷۲ ساعت برای سوارشدن انجام دهند.

رعایت ظرفیت پذیرش مسافران مطابق با مصوبات ملی کرونا در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان است که شرکت‌های مسافربری می‌بایست تا ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان را با توجه به محدودیت‌های احتمالی ناشی از شیوع سویه امیکرون و سایر موارد پیش فروش کنند.

مسافران می‌توانند در صورت داشتن هر گونه پیشنهادات و شکایات مراتب را از طریق سامانه‌های متمرکز ۱۴۱ به ثبت رسانند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان ساری