آمادگی نیروهای دامپزشکی برای خدمت رسانی در عید قربان
آمادگی نیروهای دامپزشکی برای خدمت رسانی در عید قربان
دریاباری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد از آمادگی کامل نیروهای دامپزشکی این شهرستان برای خدمت رسانی در عید قربان به منظور رفع ابهامات شهروندان خبر داد.

سید جواد دریاباری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا ، عید قربان امسال برخلاف سال های گذشته باید به شکل سخت‌تری و با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همشهری های عزیز برگزار شود.

 

او با بیان اینکه اکیپ های دامپزشکی محمودآباد به صورت ۲۴ ساعته برای رفع ابهامات و سوالات همشهریان در سطح شهر حضور دارند تاکید کرد : همشهریان عزیز باید در محل های فروش تاعیین شده برای فروش و عرضه دام اقدام به خریداری نموده و از تجمع در سایر نقاط شهر و روستا خودداری نموده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

وی تصریح کرد : فروشندگان و خریداران دام‌ها باید از ماسک استفاده نموده و کلیات پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت کنند.

 

رئیس دامپزشکی محمودآباد ضمن تاکید بر توجه به سلامت دام‌ها در هنگام خرید از سوی شهروندان خاطرنشان کرد : همشهریان عزیز از خرید دام هایی که دچار لاغری معرض هستند، دام هایی که بر روی بدن خود هرگونه زخم، تاول و یا پشم های بلند و ژولیده دارند و دام هایی که چشم های تو رفته و یا زرد دارند خودداری کنند.

 

دریاباری با اشاره به خطرات بیماری های دیگری که از سوی حیوانات به انسان قابل انتقال است متذکر شد : سلاخ ها و قصاب ها از استفاده از دستکش و ماسک و پوشیدن چکمه در هنگام ذبح دام غافل نشوند.

 

وی افزود :شهروندان چنانچه به سلامت لاشه تهیه شده برای عید قربان مشکوک هستند حتما با اکیپ های ادارات دامپزشکی شهرستان محمودآباد هماهنگی لازم را داشته باشند.

 

مدیر شبکه دامپزشکی محمودآباد گفت : هم روز قبل از عید و هم روز عید، اکیپ های ثابت ما در سطح میادین اصلی شهر در قالب چادر هایی که ما برپا کردیم حضور دارند و ما هم در اداره دامپزشکی شهرستان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی همشهریان هستیم.

 

دریاباری ادامه داد : علاوه بر اکیپ های ثابت که در سطح شهرستان محمودآباد و شهر سرخرود حضور دارند اکیپ های سیار ما هم در سطح شهر در حال تردد می‌باشند.

 

وی در پایان بیان کرد : هرگونه اشکال یا سوال شهروندان از طریق تلفن عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان پاسخ داده میشود.