نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
محمودآباد آنلاین : نرخ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکان، روانپزشکان و...، برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

هیأت وزیران به پیشنهاد شورای‌عالی بیمه سلامت و تأیید سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور – مصوب ۱۳۹۵- تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۳ را تصویب و ابلاغ کرد.

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی

الف- تعرفه ارزیابی و معاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی:

ردیف شرح خدمت تعرفه (ریال)

۱. پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه‌دار ۱,۲۶۰,۰۰۰

۲. پزشکان، دندانپزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه (MD-PhD) ۱,۸۹۰,۰۰۰

۳. پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ۲,۴۱۰,۰۰۰

۴. پزشکان متخصص روانپزشکی ۲,۵۱۰,۰۰۰

۵. پزشکان فوق تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روانپزشکی ۲,۸۶۰,۰۰۰

۶. کارشناس ارشد پروانه‌دار ۱,۰۲۰,۰۰۰

۷. کارشناس پروانه‌دار ۸۷۰,۰۰۰

تبصره ۱- تعرفه ارزیابی و معاینه (ویزیت) سرپایی افراد با سن کمتر از ۷ سال تمام، برای تمامی گروه‌های تخصصی، به میزان ۲۰ درصد نسبت به گروه پایه افزایش می‌یابد.

تبصره ۲- تمامی ارائه‌کنندگان خدمات سلامت، مکلف به نسخه نویسی و نسخه‌پیچی به صورت الکترونیکی خواهند بود. در مواردی که به هر دلیل بر اساس قانون بودجه سالیانه کل کشور، نسخه‌نویسی به صورت کاغذی مجاز باشد، تعرفه‌های این جدول قابل محاسبه و اخذ است.

تبصره ۳- تمامی مقاطع تحصیلی مندرج در بند (الف) در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده نمایند که عنوان مربوط در پروانه مطب آن‌ها درج شده باشد.

تبصره ۴- کارشناسان ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) استفاده نمایند که کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) ثبت شده آن‌ها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

تبصره ۵- تعرفه ویزیت پزشکان عمومی با سابقه بیش از ۱۵ سال کار بالینی، ۱۵ درصد علاوه بر تعرفه مصوب می‌باشد.

ضرایب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی

۱- ضرایب ریالی جز حرفه‌ای تمامی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و یازده هزار ریال محاسبه می‌شود.

۲- ضریب ریالی جز حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸) و ویزیت سرپایی، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل ۵۶۸ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۳- ضریب ریالی جز حرفه‌ای خدمات دندانپزشکی معادل ۶۲۹ هزار ریال محاسبه می‌شود.

تبصره- سهم پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خدمات دندانپزشکی تحت پوشش، معادل ۷۰ درصد رقم فوق است.

۴- ضرایب ریالی جز فنی تمامی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی (به استثنای خدمات مندرج در بندهای (۵) و (۶) بر مبنای K واحد و معادل دو میلیون و ۸۴۳ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۵- ضریب ریالی جز فنی برای خدماتی که در کدهای (۱) تا (۷) مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت با علامت (#) مشخص شده‌اند، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و ۷۷۷ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۶- ضریب ریالی جز فنی برای خدماتی که در کدهای (۸) و (۹) مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت با علامت (#) مشخص شده‌اند، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارائه شوند، بر مبنای K واحد و معادل یک میلیون و ۷۰۵ ریال محاسبه می‌شود.

۷- ضریب ریالی جز فنی خدمات دندانپزشکی معادل یک میلیون و ۱۶۱ هزار ریال محاسبه می‌شود.

۸- ضریب ریالی جز مواد و لوازم مصرفی دندانپزشکی معادل ۵۵۴ هزار ریال محاسبه می‌شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین