سیزدهمین تألیف زوج محمودآبادی روانه بازار کتاب شد
سیزدهمین تألیف زوج محمودآبادی روانه بازار کتاب شد
به گزارش محمودآباد آنلاین ؛ کتاب« فارسی عمومی» درسنامه دانشگاهی، اثر محمد آقاجان پور عمران و نگار رشید از انتشارات لعل سخن محمودآباد منتشر شد.

محمد آقاجان پور عمران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان داشت:  هدف از تدوین این کتاب، گشت و گذار در بوستان ادب فارسی و چیدن گلی از گلستان ادب، شناخت و آشنایی دوستداران فرهنگ و ادب فارسی به ویژه دانشجویان، با اندیشه‌های ناب شاعران و نویسندگان عالی قدر که در قرون متمادی سبب تثبیت فرهنگ و زبان ملّی ما شده‌اند ، بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این کتاب، شاعران و نویسندگان در هر دوره مورد مطالعه قرار گرفته و زبان و اندیشه آنها را بر اساس سیر تاریخی و سبکی معرفی شده است افزود: نویسندگان ، سبک‌های نظم و نشر را بر اساس تقسیم‌بندی دکتر سیروس شمیسا در هشت بخش آورده و در پاورقی، در مورد هر یک از شاعران و نویسندگان توضیح مختصری مبنی بر شناخت آثار و سبک آنها بیان نموده اند تا خوانندگان با این روش، با سیر تاریخی و سبک میراث داران ادب فارسی  آشنا شوند و همواره بتوانند زمینه ای برای تحقیق فراهم کنند.

آقاجان پور عمران  تصریح کرد: یکی دیگر از موارد قابل ذکر، انتخاب عنوان برای شعر و نثر بوده است که در این مورد مولفان به واژه ها، ترکیبات و مضامین به کار رفته در آثار نظر داشته اند.

این مؤلف در خاتمه شرح داد : در انتشارات لعل سخن، شش عنوان  کتاب منتشر شده است که دو عنوان آماده چاپ و دو عنوان کتاب دیگر در مرحله ویراستاری نهایی است.

گفتنی است که محمد آقاجان پور عمران و نگار رشید دارای مدرک دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی و مولف سیزده جلد کتاب آموزشی و کمک آموزشی از جمله : درس و کنکور فارسی عمومی، آرایه های ادبی، فرهنگ تلمیحات، فارسی اول ، دوم و سوم متوسطه اول، ویراستاری چند جلد  کتاب دانشگاهی و ارائه مقالات در مجلات علمی ، همایشها و کنفرانس ها هستند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی