کشف ۳۴ میلیاردی اموال مسروقه با دستگیری ۲۵۲ سارق و مالخر در مازندران
کشف ۳۴ میلیاردی اموال مسروقه با دستگیری ۲۵۲ سارق و مالخر در مازندران
محمودآباد آنلاین : سرهنگ قيصري، رئيس پليس آگاهي استان مازندران از کشف 34 ميليارد ريال اموال مسروقه و دستگيري 252 سارق و مالخر توسط کارآگاهان پليس آگاهي، خبر داد.

سرهنگ کاراگاه “علی قیصری” در گفت و گو با خبرگزاری پلیس گفت: در اجرای طرح برخورد با سارقان به جهت کاهش جرم سرقت، مراتب در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، آگاهی شهرستان ها و کلانتری و پاسگاهها سطح استان قرار گرفت که با اقدامات گسترده فنی، علمی، انجام تحقیقات میدانی و رصد تحرکات سارقان حرفه ای پس از شناسایی وارد عمل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر بیان داشت: در اجرای تحقیقات بعمل آمده پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم با استفاده از ابزارهای در اختیار، سارقان و مالخران اماکن دولتی، منزل و احشام بطور جداگانه توسط کارآگاهان پلیس شناسایی شدند. وی افزود: در این رابطه با هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی تعداد ۲۵۲ متهم و مالخر دستگیر و سارقان مورد نظر طی انجام اقدامات تخصصی پلیسی به بیش از ۳۲۱ فقره سرقت اعتراف که ارزش صحنه های تشریح یا اعتراف شده و اموال مکشوفه بیش از ۳۴میلیارد ریال می باشد و پس از تشکیل پرونده ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ قیصری خاطر نشان کرد: انجام طرح ۷۲ ساعته فوق در سطح استان موجب کاهش ۱۵ درصدی انواع سرقت ها شده و در طرح مذبور انواع وسائط نقلیه سرقتی، احشام ،اقلام سرقتی اماکن دولتی، طلا و جواهرات و دیگر کالاهای مسروقه نیز کشف گردید.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و از سیستم های نوین مثل سامانه مها وgis و… به جهت پیشگیری و کشف علمی جرم استفاده نمایند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین