تزریق دُز سوم واکسن کرونا باید برای کارکنان اجباری شود
تزریق دُز سوم واکسن کرونا باید برای کارکنان اجباری شود
محمودآباد آنلاین/دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، اجباری شدن تزریق دُز سوم واکسن کرونا را برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواستار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ «حسین قاسمی» در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت حذف ماموریت‌های غیر ضروری برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت: کیو ار کد اصناف باید الزامی شود، سینما‌ها و جلسات باید از نظر تعداد افراد محدود و رعایت شیوه نامه‌ها اجباری شود.

 

وی پیش بینی کرد: اگر ۵۰ درصد جمعیت در ۲ هفته درگیر شوند، روزانه ۲ میلیون ابتلا خواهیم داشت.

 

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره طرح هوشمند کرونا گفت: طرح هوشمند کرونا پنج مرحله دارد که شامل مرحله اول، دستگاه‌های اجرایی؛ مرحله دوم، حمل و نقل درون شهری به جز مترو؛ مرحله سوم، اصناف؛ مرحله چهارم، حمل و نقل برون شهری و مرحله پنجم، مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌شود و شامل دو بخش بررسی واکسیناسیون و بررسی بیمار نبودن فرد در آزمایشگاه‌ها می‌شود.

 

قاسمی با بیان اینکه بلیت فروشی باید در یک بستر واحد باشد تا واکسیناسیون بررسی شود، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت در موضوع حمل و نقل برون شهری و جاده ای، بلیت فروشی و هر یک از آن‌ها نرم افزار خاص خود را دارند؛ قرار شد ۴ اتحادیه اصلی که عمده فروشی را دارند تا ۱۰ بهمن به سامانه متصل شوند.

 

وی افزود: در حال حاضر بلیت فروشی هواپیما‌ها و شرکت رجا به سامانه متصل است و قطار‌ها واکسیناسیون افراد را برای بلیت فروشی کنترل می‌کنند.

 

قاسمی تاکید کرد: این سامانه به دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای بررسی کارت واکسیناسیون دسترسی داده است تا بتوانند برای ترم آینده، خودشان این کار را انجام دهند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما