خدمات رایگان دامپزشکی به مناسبت عید قربان
خدمات رایگان دامپزشکی به مناسبت عید قربان
محمودآباد آنلاین: دامپزشکی مازندران خدمات و نظارت بر سلامت دام و ذبح شرعی در عید قربان را رایگان ارائه می‌دهد.

محمد حسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران از تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی از یک روز قبل عید سعید قربان با استقرار در میادین عرضه دام برای کمک به مردم جهت خرید دام سالم خبر داد.

او از شهروندان خواست تا با توجه به هماهنگی بعمل آمده با شهرداری‌ها مبنی بر تعیین مکان‌های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به منظور تائید سلامت حیوان، با مراجعه به این میادین نسبت به خرید دام زنده اقدام کرده و رایگان از خدمات دامپزشکی بهره‌مند و از سلامت دام مطمئن شوند.

گلپایگانی افزود: توصیه داریم شهروندان در روز عید قربان به کشتارگاه‌های دام در استان که در روز عید قربان با حضور دامپزشکان و روحانیون ناظر شرعی که وظیفه تائید سلامت بهداشتی و شرعی دام را عهده دار بوده و فعال می‌باشند، مراجعه کنند.

او افزود:بعد ذبح دام از سوی  کشتارگاه و نظارت بهداشتی از سوی دکتر دامپزشک مستقر در کشتارگاه و همچنین نظارت شرعی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در آن مکان نسبت به تحویل لاشه و دیگر اجزای خوراکی آن اقدام می شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در روز قبل عید قربان تا ساعت ۲۰ و در روز تعطیل عید قربان تا ساعت ۱۲ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی برای پاسخگوئی به مراجعه کنندگان و تماس‌های تلفنی شهروندان مازنی هستند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان