هواشناسی مازندران نسبت به افزایش دما هشدار داد
هواشناسی مازندران نسبت به افزایش دما هشدار داد
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت و تداوم الگوی تابستانه و هوای گرم و شرجی بویژه در آخرین هفته ماه تیر ، نسبت به افزایش دما و مصرف حامل های انرژی آب و برق در این استان هشدار داد.

هواشناسی مازندران روز جمعه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از فردا شنبه تا روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه جاری اعلام کرد.

هواشناسی مازندران منطقه اثر فعالیت این سامانه را شهرهای ساری، آلاشت، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بلده، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی، عباس آباد، فریدونکنار، قائمشهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر ذکرکرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه از شهروندان خواست علاوه بر مدیریت در مصرف بهینه آب و برق ، آبیاری مزارع و باغات در ساعات خنک روز و تهویه و تنظیم دما در واحدهای گلخاته ای و دامداری ها،  از آتش زدن کاه و کلش در مزارع و مراتع خودداری کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری و  در ارتفاعات گاهی با وزش باد با یشینه دما در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس اعلام کرد.

آسمان مازندران  از روز شنبه تا سه شنبه نیز صاف تا قسمتی ابری  همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۴  و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سلسیوس اعلام شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه عای هواشناسی مازندران نشان می دهد که گلوگاه با ۳۶ و آلاشت و رینه لاریجان با ۲۸.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر  ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می زسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز امروز با موج متوسط پیش بینی شده است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران