یگان موتورسوار ناجیان غریق در سواحل مازندران پای کار آمدند
یگان موتورسوار ناجیان غریق در سواحل مازندران پای کار آمدند
محمودآباد آنلاین : رییس هیات نجات غریق مازندران با اشاره به پیگیری های استاندار برای رفع کمبود تجهیزات مورد نیاز ناجیان غریق در سواحل استان گفت: در همین راستا ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت در اختیار ناجیان غریق استان قرار گرفته است.

نقی کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصمیم استاندار مازندران امسال جمعیت هلال احمر استان به عنوان مسؤول کمیته مغروغین سواحل دریا در نظر گرفته شد و به همین منظور ۵۰ دستگاه موتورسیکلت به این نهاد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: همچنین هلال احمر مازندران با رایزنی بخش خصوصی ۵۰ دستگاه موتور سیکلت به صورت اجاره‌ای در اختیار گرفته است.

رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: اختصاص این میزان موتور سیکلت برای پوشش همه جانبه سواحل دریا از سوی ناجیان غریق کافی است.

وی ادامه داد: این نگاه ریزبینانه استاندار مازندران به مسائل نجات غریق و طرح دریا و کمک ایشان برای رفع کمبودها، به طور قطع تابستان امسال را با کاهش تعداد غریق همراه خواهد بود.

امسال با ابلاغ استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر معرفی شد. پیش از این و در سالهای قبل مسؤولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

کریمیان با اشاره به طول ۴۷۲ کیلومتری ساحل دریای در مازندران گفت که پیش از استقرار موتور سیکلت، ناجیان غریق در فواصل ۲ تا سه کیلومتری در ساحل دریا حضور داشتند که این شرایط فرصت ارائه خدمات نجات مغروغین را از ناجیان می‌گرفت اما با استقرار یگان موتوری نجات غریق بسیار در امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان تأثیر خواهد داشت.

یگان موتورسوار ناجیان غریق در سواحل مازندران پای کار آمدند

وی ادامه داد: یگان نجات غریق در طول سواحل دریا مشغول گشت زنی خواهند بود تا ضمن اطلاع رسانی در خصوص خطرات غرق شدگی در نقاط حادثه خیز، افراد به شنا در مناطق امن هدایت می‌کنند.

رئیس هیأت نجات غریق مازندران در خصوص تعداد ناجیان غریق شرکت کننده در طرح دریا امسال را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر در نقاط حادثه خیز سواحل مستقر خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد نقاط حادثه خیز سواحل دریا در استان ۵۵۰ نقطه است و با دستور مدیر عامل جمعیت هلال احمر پایش های دیگر برای شناسایی نقاط پُرخطر سواحل انجام خواهد شد.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و امسال این طرح از اول تیرماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین