راه اندازی پویش اهدای کتاب در سرخ رود
راه اندازی پویش اهدای کتاب در سرخ رود
محمودآباد آنلاین :شهردار سرخ رود با اشاره به اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، مساجد و دارالقرآن این شهر گفت: پویش اهدای کتاب در بین مدیران شهری راه اندازی می شود.
محسن کبود فیروزجایی از اهدای ۱۵۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی، تکایا، مساجد و دارالقرآن این شهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: با تقویت کتابخانه ها می‌توان کتاب و کتابخوانی را بین شهروندان ترویج داد و این مهم مستلزم تعامل هر چه بیشتر با مدارس و آموزشگاه‌ها بوده تا فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و کودکان نهادینه شود.
شهردار سرخ رود در ادامه افزود: شهرداری در نظر دارد بدین منظور پویش اهدای کتاب را راه اندازی تا ترویج اهدای کتب به کتابخانه ها در بین مدیران شهری و شهروندان ارجمند بعنوان امری خیر و پسندیده رواج پیدا کند.
کبود فیروزجایی تصریح کرد: با وجود تغییر در شاکله‌ی کتابخوانی و سوق جامعه به سوی کتابخوانی مجازی، از آنجایی که شاخص اندازه گیری سرانه مطالعه روزانه در جوامع با چاپ، نشر، شمارگان فراوان کتاب بوده، قابل دسترس بودن کتب برای مردم، بسیار حائز اهمیت است و شهرداری با هماهنگی کتابخانه عمومی شهدای سرخ رود خواهد توانست نقش مؤثری در این مهم ایفا کند.
وی افزود: شهرداری در سال جاری نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه عمومی این شهر واریز کرده است.
  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران