خبرگان تضمین کننده حیات نظام اسلامی هستند
خبرگان تضمین کننده حیات نظام اسلامی هستند
محمودآباد آنلاین / نامزد میان‌دوره‌ای کرسی مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اظهار این که نقش مجلس خبرگان رهبری بی بدیل است ، گفت : مجلس خبرگان تضمین کننده حیات سیاسی و اجتماعی نظام اسلامی است.

انتخاب نماینده اصلح برای مجلس خبرگان رهبری اعتماد مردم را نسبت به نظام ارتقاء می‌بخشند.

 

به گزارش محمودآباد آنلاین آیت‌الله گلی‌شیردار در جمع خبرنگاران در سرخرود با بیان اینکه نقش خبرگان رهبری برای مردم آشکار نیست افزود: نیاز است این مجلس در طول حیات سیاسی خود با چهره‌های جدیدتری آشنا شود که بتوانند با حضورشان در خبرگان تحول و حرکت خوبی را برای مردمی کردن این نهاد ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد خاطر نشان کرد: خبرگان تضمین کننده حیات سیاسی و اجتماعی نظام اسلامی است که می‌تواند با اندیشه‌های نو و بازخوانی کردن متون واسناد موجود در این عرصه نقش خودشان را برجسته کنند.

 

داوطلب کرسی مازندران در میان دوره ای مجلس خبرگان پنجم با بیان این که نظارت نمایندگان این مجلس خبرگان رهبری به معنای ارتقا بخشی اعتماد مردم به نظام است ، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در هر استان چشم و گوش رهبری در هر استان محسوب می شوند و به عبارتی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دیدبان رهبری در استان ها هستند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه نمایندگان خبرگان می توانند وحدت را دربین مسئولین استانی ایجاد کنند،افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نخبگان هر استان می توانند کمک کار دولت برای رفع مشکلات و چالش های هر استان باشند به این معنی که مجلس خبرگان رهبری می تواند واسطه مردم هر استان با مقام معظم رهبری باشد و مشکلات از این طرق به سایر قوا انتقال یابد.

 

ایت الله گلی با تاکید بر انتخاب اصلح توسط مردم ادامه داد: انتخاب نماینده اصلح برای مجلس خبرگان رهبری اعتماد مردم را نسبت به نظام ارتقاء می‌بخشند و حضور افراد با بصیرت در خبرگان می تواند این مجلس را کارآمد تر کند.

 

وی وظایف خبرگان رهبری را بر اساس قانون اساسی در ۶ حوزه عنوان کرد و گفت: اولویت برنامه‌های ایجاد یک حرکت منسجم سیاسی، ملی و فرهنگی با کمک فرهیختگان ، نخبگان ، امامان جمعه در استان است تا با مطالعه جدی چالش های استان شناسایی و با یک برنامه دقیق و مهندسی شده در راستای برطرف شدن و احصای آن قدم برداریم.

 

مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که در حال حاضر یک کرسی آن به خاطر رحلت آیت الله نورالله طبرسی خالی است.

 

نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران سیدصادق پیشنمازی و محمدحسن گلی شیردار هستند.

 

انتخابت میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین