گره خوردن طرح دریا در مازندران به وضعیت کرونا
گره خوردن طرح دریا در مازندران به وضعیت کرونا
محمودآباد آنلاین / مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت : با توجه به تداوم شرایط کرونایی در استان، طرح سالم‌سازی دریا بر اساس وضعیت و پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرستان‌های ساحلی اجرا خواهد شد.

علی رجبی وندچالی روز چهارشنبه پس از برگزاری جلسه ستاد طرح ساماندهی سواحل محمودآباد در جمع خبرنگاران افزود : بنابر مصوبه سوم ستاد استانی سالم سازی سواحل مقرر شد اجرای طرح دریا با بررسی وضعیت شهرستان مبنی بر دستورالعمل های اجرایی پروتکل های بهداشتی بررسی شود و مشخص گردد که امکان ایجاد طرح وجود دارد یا خیر

 

وی با بیان اینکه شنا کردن در دریا با به توجه شیوع کرونا همچنان ممنوع است ، گفت : ناجیان برای جلوگیری از شنا و هشدار به افراد محلی و برخی از مسافران در سواحل مستقر خواهند شد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران افزود : اجرای طرح سالم سازی از دیروز آغاز شده است و قرار است با کمک فرمانداری ها تا ۱۰ روز آینده ناجیان به صورت صد در صد مستقر خواهند شد.

 

رجبی گفت : با وجود استقرار ناجیان و اجرای طرح سالم سازی سواحل به تمامی شهروندان اعم از گردشگران و مسافران و بومیان تاکید می شود که با توجه به وضعیت کرونایی کشور ، هرگز برای شنا وارد دریا نشوند.

 

جان باختن ۱۰ نفر در دریای خزر

 

رئیس هیات نجات غرق مازندران نیز در این کنفرانس خبری گفت : با وجود ممنوعیت شنا در دریای خزر از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۱۰ نفر در سواحل مازندران جان خود را از دست دادند که علت اصلی فوت این افراد شنا در منطقه شنا ممنوع بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲۰ ناجی در سواحل مازندران مستقر شده اند ، افزود : هدف ما این است که با همکاری فرمانداران حدود یکهزار ناجی برای افزایش امنیت ، جلوگیری از شنا و در صورت لزوم نجات افراد در سواحل استان مستقر شوند.

 

نقی کریمیان افزود : در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا باقی ناجیان با کمک بخش خصوصی در متل ها ، کلوپ های ساحلی فعال شوند.

 

طرح ساماندهی دریای خزر به دنبال افزایش آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب های ساحلی دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران از سال ۹۱ به صورت آزمایشی شروع شد و از سال ۹۲ با حضور ناجیان غریق و مدیریت جمعیت هلال احمر استان و نظارت استانداری و دستگاههای چون نیروی انتظامی، تربیت بدنی و اورژانس ۱۱۵ وضعیت رسمی به خود گرفت.

 

بر اساس اعلام استانداری ، ۳۷۰ نقطه حادثه خیر در سواحل مازندران شناسایی و برای جلوگیری از شنا با تابلوی « شنا ممنوع » مشخص شده است. سال های پیش از کرونا در این نقاط ماموران انتظامی مستقر می شدند تا مانع ورود مردم به آب شوند ولی پارسال و امسال به خاطر اجرا نشدن طرح دریا ، این محدوده ها به محلی برای شنای مردم تبدیل شده است.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین