هویت دار شدن بیش از ۱۴ هزار رأس دام محمودآباد / فعالیت ۴۰۲ دامداری
هویت دار شدن بیش از ۱۴ هزار رأس دام محمودآباد / فعالیت ۴۰۲ دامداری
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به ضرورت هویت دار کردن دام برای دریافت نهاده، گفت: ۱۴ هزار و ۲۳۱ رأس دام در محمودآباد پلاک کوبی شدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه رهگیری دام و فراورده های دامی از مهم ترین اهداف طرح پلاک کوبی دام در کشور است، اظهار کرد: هویت دار کردن دام ها در راستای منافع دامداران بوده و ارائه هرگونه خدمات حمایتی، دامپزشکی، تسهیلاتی و تامین نهاده های دامی منوط به اجرای این طرح خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هادی‌زاده با بیان اینکه پلاک های لازم برای اجرای این طرح در شهرستان موجود است، تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه دامداران و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، فرآیند پلاک کوبی دام های شهرستان توسط کارشناسان خدمات بیمه ای و دامپزشکی و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می شود.

هادی زاده هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار واقعی دام در کشور عنوان کرد و افزود: با دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی لازم برای تامین و توزیع نهاده های دامی، ارائه خدمات مناسب دامپزشکی، افزایش بهره وری در واحدهای دامداری، ایجاد واحدهای تبدیلی و بسته بندی فرآورده های دامی، ایجاد و توسعه واحدهای دامی در سطح خرد و کلان به درستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۲۳۱ رأس دام این شهرستان پلاک کوبی شد و مابقی نیز با جدیت در حال اجراست، افزود: ۴۸۲۹ رأس گاو، ۸۰۷۷ رأس گوسفند و ۱۳۲۵ رأس بز در ساری پلاک کوبی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هادی‌زاده خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای یک هزار و ۱۲۶ واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی به ظرفیت ۴۰ هزار ۵۶۰ رأس است که در طول سال، ۹۳۷۵ هزار تن شیر و ۹۷۵ تن گوشت قرمز تولید می کنند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد