کدام باعث انتشار ویروس در بین مردم می شود؟
کدام باعث انتشار ویروس در بین مردم می شود؟
محمودآباد آنلاین / این روزها همه دنبال مقصر می‌گردند ، مقصر اصلی و مشترک بین مردم ، دولت هست که تدابیر درستی جهت توزیع واکسن و پیشگیری از انتشار ویروس در بین مردم نگرفته و تنها کاری که صورت داده ، وضع جریمه های سبک و سنگین تردد بین شهری و شبانه بوده که نتیجه آن کاملا برای همه مشخص است .

 

ولی شهروندان عزیز ..

متاسفانه انواع و اقسام دور همی ها کماکان پابرجاست ، مجالس عزا و عروسی و تولد و مهمانی و … به قوت خود باقی است و صرف اعلام اینکه «مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می‌گیرد»  نمی‌توان مانع انتشار ویروس شد.

 

و اما مسافران محترم …

کرایه ویلا بصورت مشترک برای چند خانوار و اقامت در آن ؟! فرقی با دور همی ندارد. حتی آسیب بیشتری هم دارد ، چرا که دور همی چند ساعت بوده و اقامت در ویلای مشترک چند روز …

 

سفر چند ساعته ، با اتوبوس و هواپیما و یا حتی خودروی شخصی  و حضور در محیطی که فرد ناقل ( حتی بدون علامت ) هم حضور دارد ، به راحتی می‌تواند ویروس را منتقل کند .

 

حضور در مراکز خرید و یا مجتمع های سرپوشیده بدون تهویه مناسب ، به مدت بیشتر از ۱۵ دقیقه ، کاملا می‌تواند ویروس را به افراد جدید منتقل کند .

که البته این مورد بین شهروندان و مسافران مشترک است؛ با این تفاسیر به جای اینکه  شهروندان و مسافرین را مقصر بدانند و مسافرین هم شهروندان را ، بهتر است کمی بیشتر شیوه نامه های بهداشتی رو رعایت کنیم .

کسی رو متهم نکنیم ، چه بسا خودمون احتمالا بیشتر مقصریم .

ماسک زدن رو بیشتر رعایت کنیم

فاصله اجتماعی رو رعایت کنیم

در اماکن شلوغ کمتر حضور پیدا کنیم

تنها با کمک هم ، میتوانیم از شر این ویروس خلاص بشیم

  • نویسنده : نواب محمدی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین