بیماران صعب‌العلاج به صورت صددرصدی بیمه می‌شوند
بیماران صعب‌العلاج به صورت صددرصدی بیمه می‌شوند
محمودآباد آنلاین / رئیس مجلس گفت: رقم ریالی خوبی برای کارت سلامت بیماران صعب العلاج در نظر گرفتیم که صد درصد هزینه درمان آن‌ها پرداخت شود.

محمدباقر قالیباف در دیدار با خیرین و مدیران موسسات خیریه گفت: امسال با کمک کمیسیون بهداشت با پیگیری‌های جدی رقم ریالی خوبی برای کارت سلامت بیماران صعب العلاج در نظر گرفتیم که صد درصد هزینه درمان آن‌ها پرداخت شود؛ بدین معنی که به صورت صددرصدی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

آبان پارسال مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت از اعلام درخواست پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بیماری‌های خاص و صعب العلاج این سازمان خبر داده بود.

پیش از این سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفته بود که هدف وزارت بهداشت مبنی بر ارتقا و تعالی نظام سلامت، برنامه های کلی معاونت درمان با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران، حول سه محور اساسی ارتقای خدمات درمانی، دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی و حفاظت مالی استوار است.

به گفته کریمی با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت در تلاش بود پوشش کامل بیمه ای برای بیماران خاص و صعب العلاج ایجاد کند که با تایید رئیس مجلس این اتفاق رخ داد.

قالیباف همچنین افزود: در این رابطه خیرین باید این افراد را شناسایی کرده و از طریق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش قرار دهند. در حال حاضر هم برای ۶ میلیون نفر از افرادی که بیمه نیستند منابعی در نظر گرفته ایم تا همه آن‌ها بدون اخذ وجه، بیمه شوند.

هفته گذشته وزیر بهداشت در صحن مجلس گفته بود که حدود ۶ میلیون نفر از مردم بیمه نیستند و این ظلم است، هر چند با لطف و تدبیر مجلس قول می‌دهیم تا پایان امسال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا عدالت مورد نظری که در کتاب آوردیم انجام شود و این یک حرکت انقلابی بود که مجلس شورای اسلامی انجام داد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان