تولید ۱۶۵  تن قارچ دکمه ای در محمودآباد
تولید ۱۶۵  تن قارچ دکمه ای در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید 165 تن قارچ خوراکی دکمه ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۵ تن قارچ دکمه ای در شهرستان محمودآباد تولید شد، گفت: سطح پرورش قارچ خوراکی این شهرستان  ۶۷۰۰ مترمربع و تعداد ۱۵ بهره برداران می باشد.

هادی‌زاده با اشاره باینکه سال گذشته ۱۲ کارگاه آموزشی و دوره مهارتی به صورت حضوری و مجازی با حضور ۴۰۵ نفر از بهره‌برداران و علاقمندان در این شهرستان برگزار شد، افزود: تعداد ۱۸۹ پیام ترویجی در فضای مجازی توسط مراکز سه گانه این شهرستان ارسال شد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت قرار گیرد، افزود: قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، گفت:  مصرف کنندگان  قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد