رئیس دادگستری و دادستان جدید محمودآباد معارفه شدند
رئیس دادگستری و دادستان جدید محمودآباد معارفه شدند
محمودآباد آنلاین / آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب محمودآباد، صبح امروز با حضور حجت السلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران و هیئت همراه، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین و قضات دادگستری محمودآباد برگزار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین، طی احکامی جداگانه از سوی آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، قاسم نبی‌زاده به ‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان محمودآباد‌ و محمدمهدی یوسف‌تبار به عنوان دادستان جدید محمودآباد منصوب شد.

حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در آئین تودیع و معارفه متولیان دستگاه قضایی محمودآباد گفت: این تودیع و معارفه انجام شد اما ما مسئولیت هایی داریم که در هر سمت و جایگاهی باید به آن پایبند باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تحول در قوه قضائیه افزود: تحول لازم و ضروری است و ممکن است همیشه مورد رضایت همگان نباشد، زیرا می‌تواند‌ منافع برخی ها را دستخوش تغییر کند.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که این تحولات آنطور که شایسته است و عاقلانه، منطقی و منصفانه انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره بر تاکید ریاست قوه قضائیه به مبارزه با فساد در همه ابعاد آن گفت: اگر با فساد برخورد شود و جلوی آن گرفته شود جامعه حیات می‌گیرد و سالم خواهد ماند.

حجت‌الاسلام اکبری اضافه کرد: نه تنها دستگاه قضایی بلکه تمامی دستگاه ها باید دست به دست هم دهیم تا با فساد برخورد کنیم. باید از ظرفیت ها استفاده کنیم و مجال ایجاد فساد را به مفسدان ندهیم.

وی متذکر شد: کسی که فساد را در جامعه ترویج دهد قطعا به سزای اعمالش خواهد رسید و دستگاه قضایی با متخلفین برخورد جدی خواهداشت.

اکبری با اشاره به تکریم از ارباب رجوع خاطرنشان کرد: باید برای وقت مردم ارزش و احترام قائل شویم و کار آنان را به موقع و تمام و کمال تا جایی که می‌توانیم به انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: رئیس دادگستری و دادستان باید بر مجموعه خود نظارت داشته و با همدیگر و همچنین با دستگاه های دیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

امام جمعه محمودآباد در ادامه بیان کرد: شهرستان محمودآباد از جمله شهرستان های بسیار مستعد و دارای مردم خوب و عدالت‌طلب است که با تعامل و همکاری مسئولان و این مردم شریف قطعا شاهد توسعه و پیشرفت این شهرستان خواهیم بود.

موسوی اذعان داشت: اگر بناست بحث تحول بنیادین که مقام معظم رهبری فرموده اند صورت پذیرد و اگر بناست جامعه انسانی راه سعادت و عزت را پیش گیرد چاره ای ندارد جز احیای عدالت.

وی افزود: آن چیزی که دستگاه قضایی ایران اسلامی را از تمام دادگاه های دنیا متمایز می‌کند، آن تعهدیست که در میان قضات شریف ما وجود دارد.

سید داوود موسوی اظهار کرد: دادگستری محمودآباد به عنوان کم‌حاشیه‌ترین دادگستری در استان مازندران، با مدیریت خوب رئیس و دادستان و کمک همکارانشان خدمات بسیار خوبی به مردم محمودآباد ارائه کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی و آنچه که در توان شهرستان هست، در خدمت عزیزان دادگستری باشیم و با همکاری هم گام موثری در احیای عدالت برداریم.

قاسم کرمانی خلیلی که پیش از این ریاست دادگستری محمودآباد را بر عهده داشت در این آئین ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس دادگستری و دادستان جدید محمودآباد گفت: در این مدت تا جایی که در توان داشتیم عدالت را اجرا کردیم و امیدواریم شرمنده کسی نشده باشیم و اگر کوتاهی‌ای سرزده است، از جامعه محمودآباد پوزش می‌طلبیم.

قاسم نبی‌زاده متولی جدید دادگستری محمودآباد هم در حاشیه این آئین بیان داشت: هدف ما و مجموعه قوه قضائیه اجرای قانون است و تغییر شخص و شخصیت تاثیر زیادی نخواهد داشت و همه باید بر اساس قانون گرد هم آمده و نسبت به اجرای صریح قانون کوشا باشیم.

محمدمهدی یوسف‌تبار دادستان جدید محمودآباد هم در گوشه‌ای از عرایض خود، کمک و همکاری دیگر دستگاه ها و نهاد های اجرایی را در احقاق عدالت خواستار شد.

لازم به ذکر است که قاسم نبی زاده پیش از این ریاست دادگستری شهرستان میاندرود و محمدمهدی یوسف‌تبار بازپرسی دادگستری بهشهر را بر عهده داشت.

همچنین قاسم کرمانی خلیلی که از مهر ۱۳۹۳ تا کنون به مدت بیش از ۶ سال ریاست دادگستری محمودآباد را بر عهده داشت، با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر استان منصوب شد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین