کارآفرینان نمونه محمودآباد معرفی می‌شوند
کارآفرینان نمونه محمودآباد معرفی می‌شوند
محمودآباد آنلاین / رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محمودآباد از معرفی بیش از ۲۰ کارآفرین نمونه این شهرستان در هفته کار و کارگر خبر داد.

محمد رمضانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: بر اساس روز شمار هفته کار و کارگر حداقل روزی دو برنامه با هماهنگی واحد های کارگری در فضای مجازی، محتوا سازی و نشر داده می‌شود.

 

وی اظهار کرد: تجلیل و پاسداشت از مقام شامخ کارگران و کارآفرینان از مهم‌ترین برنامه های این هفته است.

 

وی با بیان اینکه ۸۷۰۰ نفر کارگر مشمول قانون کار در محمودآباد داریم و ۲۶۴ نفر نیز بیمه بیکاری می‌گیرند، گفت: مشوق های بیمه‌ای و یارانه دستمزد از جمله مهمترین سیاست‌های تشویقی کارآفرینان می‌باشد.

 

رمضانی افزود: در صورت همکاری کارفرمایان در بیست واحد کارگری و بنگاه‌های اقتصادی محتواسازی می‌شود.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمودآباد بیان داشت: در مراجع حل اختلاف در سامانه روابط کار و سامانه بیمه بیکاری نسبت به پیگیری و صدور ابلاغیه ها و تشخیص و حل اختلاف برای مطالبات کارگران که در راستای صیانت از حقوق این قشر زحمتکش از سوی اداره متبوع صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۹ درصد افزایش مزد و مزایای کارگران در وزارت کار با موافقت شرکای اجتماعی ابلاغ شد که مزد روزانه کارگر حداقل بدون مزایای قانونی ۸۸ هزار تومان و با مزایای قانونی ۱۴۰ هزار تومان می‌باشد.

 

محمد رمضانی در ادامه گفت: بازدید ها و سرکشی ها در صورت مساعد بودن شرایط کرونا پابرجاست.

 

او اذعان کرد: ۱۴۵ تعاونی در شهرستان داریم که بزرگترین شرکت تعاونی سهام عدالت در محمودآباد و سرخ‌رود شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان است که بالای ۱۰ هزار نفر عضو دارند.

 

رمضانی در پایان بر شناسایی کارآفرینان و نخبه های کارآفرینی و اشتغال زایی در محمودآباد تاکید کرد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین