پیگیری بر افزایش طول باند فرودگاه بیشه‌کلای محمودآباد
پیگیری بر افزایش طول باند فرودگاه بیشه‌کلای محمودآباد
محمودآباد آنلاین : نماینده مردم شهرستان‌های محمودآباد و نور گفت: با همه مشکلات موجود در توسعه فرودگاه بیشه کلای محمودآباد به دنبال افزایش طول باند آن هستیم.

به گزارش محمودآباد آنلاین ولی‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه مشکلات مردمی اظهار کرد: بازگو کردن مشکلات مردم در دفاتر خستگی برایم ایجاد نکرد و قطعا پاسخ‌گو به همه خبرنگاران هستم.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت محور سرخ‌رود به آمل تاکنون هیچ مقام اجرایی برای حل معضل این محور با من مکاتبه‌ای نداشتند اما من براساس تجربیات خود و مطالبات مردم پیگیری‌های لازم را در مجلس داشتم، افزود: کمیسیونی در مجلس با نام کمیسیون ماده ۲۳ که طبق قوانین برنامه ۵ ساله نیز اجرا شد که در آن مطرح است، هر پروژه جدیدی حتما باید مورد تایید این کمیسیون قرار گیرد.

فرزانه ادامه داد: این پروژه ۵ بار در این کمیسیون مطرح شد و از وزارت راه، محیط زیست و دستگاه‌های مختلف و حتی آمار مرگ و میر در این محور را از نیروی انتظامی گرفته و در این کمیسیون مطرح کردیم اما شرایط خاصی دارند و ما همچنان منتظر پاسخ هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی دوستان معتقد هستند که محور سیاهکلا به آمل شرایط نامناسب‌تری نسبت به محور سرخ‌رود قرار دارد و باید در اولویت اول باشد اما من محور سرخ‌رود را که محور اصلی بخش است، در دستور کار قرار دادم، یادآور شد: تنها اتفاقی که توانستیم برای این محور رقم بزنیم این است که این محور در جداول تبصره ۲۰ بودجه قرار گرفت هر چند کارشناسان هنوز معتقد نیستند که این محور نیاز به بودجه داشته باشد؛ تبصره ۲۰ قانون بودجه این است که اگر هم اکنون راهداری بخواهد قدمی بردارد طبق قانون بودجه آزادی عمل بیشتری دارد.

وی با اشاره به فرودگاه بیشه کلای محمودآباد آن را جزو مهمترین فرودگاه استان مازندران عنوان و بیان کرد: توسعه باند فرودگاه بیشه کلای در دستور کار قرار دارد که البته مشکلاتی در توسعه فرودگاه از جمله بلندمرتبه سازی غیرمجاز در اطراف باند وجود دارد.

فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: با همه مشکلات موجود در توسعه فرودگاه به دنبال افزایش طول باند هستیم تا از این فرودگاه که قدمت زیادی دارد و از جمله فرودگاه‌های ثبت شده در سازمان‌های بین‌المللی فرودگاهی و هوایی است برای پروژه‌های داخلی و حتی خارجی استفاده کنیم

  • نویسنده : بهداد قاسم زاده
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین