پنج هزار هکتار شالیزار محمودآباد شخم و شیار شد
پنج هزار هکتار شالیزار محمودآباد شخم و شیار شد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از عملیات شخم و شیار اولیه با احتساب کشت دوم در پنج هزار و 15 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با اشاره به در پیش بودن کشت بهاره، گفت: شهرستان محمودآباد دارای ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری است که تاکنون عملیات شخم و شیار اولیه با احتساب کشت دوم در پنج هزار و ۱۵ هکتار اراضی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: شخم و شیار اولیه در چهار هزار و ۴۶۹ هکتار و شخم و شیار با احتساب کشت دوم در پنج هزار و ۱۵ هکتار صورت گرفت.

هادی‌زاده با تاکید به کشاورزان نسبت به شخم و شیار زمین های شالیزاری با هدف استفاده از آب فراوان و از بین بردن علف های هرز، تصریح کرد: شخم زمستانه علاوه بر استفاده از آب فراوان، بهترین روش مبارزه با کرم ساقه خوار برنج برای کاهش جمعیت انتقالی آفت به سال آتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: شخم و شیار شالیزارها و آب تخت کردن در فصول سرد سال در مرگ و میر لاروهای باقی مانده در ساقه و پوشال برنج موثر است.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد